FOTO Viața la bloc cu mașină electrică e complicată: Prelungitorul tras de la etaj, peste stradă

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 05.04.2023 - 10:29
Mașină electrică încărcată cu prelungitorul tras de la etaj, peste stradă. - Foto: Facebook/Florin Marin
Mașină electrică încărcată cu prelungitorul tras de la etaj, peste stradă. - Foto: Facebook/Florin Marin

Cum kW-ul la stațiile de încărcare a ajuns și 3,5 lei, aproape cât GPL-ul, pentru a fi rentabilă mașina electrică trebuie încărcată acasă. Dar ce faci dacă stai într-un bloc fără parcare subterană și nu ai unde să-ți pui o priză? Tragi prelungitorul de la etaj, peste stradă?

SHARE

Proprietarul unei mașini electrice care locuiește într-un bloc „comunist” dintr-un cartier din București, care, evident, nu are parcare subterană unde să-și poată monta o priză banală sau un wallbox mai performant, ci loc de parcare închiriat de la primărie peste drum, a găsit o metodă mai mult decât „neconvențională” pentru a-și face plinul de curent acasă. 

Dacă un clujean care locuiește la parter a tras un prelungitor de 20 de metri pe holul blocului și și-a rugat un vecin să-i cedeze locul de parcare din fața scării, bucureșteanul, având apartamentul la etaj și locul de parcare peste drum de imobil, a fost nevoit să fie și mai „inventiv”. 

Pentru a-și încărca mașina electrică la preț subvenționat de 1,3 lei/kWh, bucureșteanul și-a făcut un prelungitor de, probabil, circa 50 de metri lungime, l-a scos pe geamul de la balcon, l-a lăsat să coboare pe fațada blocului și l-a traversat strada până la locul lui de parcare.

Citește și: În România, 18 mașini electrice se bat pe o stație de încărcare. Media europeană e de 7

Astfel, peste noapte, de exemplu, de la priza normală din apartament, poate încărca mașina cu circa 20 kW, luând în calcul și pierderile, cantitate ce îi ajunge să parcurgă aproximativ 100 de kilometri.

Mașina electrică încărcată de bucureștean cu prelungitorul tras de la etaj peste stradă pare a fi un Peugeot e-2008*, care dispune de o baterie cu o capacitate utilă de 46 kW. Prin urmare, „plinul” la prelungitor durează aproximativ 24 de ore.

În alte țări, precum Marea Britanie, astfel de „instalații”, ce presupun tragerea de cabluri peste trotuare și străzi publice, sunt interzise, fiind considerate extrem de periculoase, dar în România, cum nu există încă legislație în domeniu, merge. 

Citește și: FOTO Viața cu mașină plug-in, când nu ai curte/garaj: BMW încărcat cu prelungitorul tras pe stâlp

Cât costă plinul la mașina electrică, dacă încarci acasă cu 1,3 lei/kWh

- Plin curent Dacia Spring (baterie de 27,4 kWh): 35 lei

- Plin curent Volkswagen ID 3 (baterie de 58 kWh): 75 lei

- Peugeot e-2008 (baterie 46 kW): 60 lei

- Plin curent Hyundai Ioniq 5 (baterie de 77 kWh): 100 lei

- Plin curent Mercedes EQS SUV 450 (baterie de 107,8 kWh): 140 lei

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te