Constructorii auto tradiționali nu au de ce să se teamă prea tare, deocamdată, în Europa ori SUA. Noul SUV electric de lux chinezesc care se vrea Bentley a fost lansat în China la prețuri între 68.000 $ și 136.000 $.
Dacă va ajunge pe „bătrânul continent”, va fi probabil cu circa 50% mai scump, iar în ipoteza intrării pe piața din America se aplică taxe suplimentare de peste 150%. Dar, chiar și așa, prețul său ar fi destul de competitiv, având în vedere că un X5, un GLE ori un Q8 de bază pornește de la circa 90.000 euro.
Citește și: VIDEO Mașinile chinezești, slabe? 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5 stele Euro NCAP
Uită de BMW, Mercedes, Audi! Un SUV electric de lux chinezesc se vrea Bentley la 68.000 $
Zeekr, marca de mașini electrice premium de sub umbrela Geely Holding Group, a comunicat primele detalii ale viitorului său model vârf de gamă, Zeekr 9X. Modelul, poziționat ca un SUV de lux de dimensiuni mari, introduce un nou limbaj de design pentru marcă și este programat pentru premiera publică la Salonul Auto de la Shanghai 2025, care începe pe 23 aprilie.
Punând accentul pe confort și lux, Zeekr 9X adoptă o prezență impunătoare cu liniile sale pătrate, robuste și proporțiile sale. Compania îl descrie ca întruchipând un stil „maiestuos fără a fi intimidant”. Partea frontală are o grilă mare cu bare verticale cromate proeminente, care reflectă designul de familie stabilit de MPV-ul Zeekr 009, vizând un aspect luxos și sobru.
Profilul lateral al mașinii este caracterizat de linii drepte, curate, care contribuie la un aspect substanțial, dar simplu.
Citește și: Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa
În partea din spate, Zeekr 9X este echipat cu un ansamblu distinctiv de stopuri de tip „Ring Screen Star Diamond”. Zeekr susține că această unitate complexă conține 43.343 de fațete individuale tăiate în stil diamant, concepute pentru a fi ușor de recunoscut atunci când sunt iluminate. Blocurile optice spate sunt denumite „Side Wing Star Diamond Matrix” și sunt menite să completeze designul părții frontale.
Dincolo de design, Zeekr 9X este pregătit să prezinte progrese tehnologice semnificative.
Acesta va fi primul model al producătorului chinez care va dispune de soluția de conducere inteligentă G-Pilot. Acest sistem este construit pe baza arhitecturii de conducere autonomă de nivel 3 a Zeekr și utilizează arhitectura digitală de calcul central ZEEA 3.0, care se pare că îmbunătățește viteza de răspuns a comunicațiilor de la un capăt la altul cu 50%.
Citește și: EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales
Pentru percepție, modelul 9X va utiliza o suită avansată de senzori formată din cinci unități LiDAR - un LiDAR cu rază lungă de acțiune și patru LiDAR suplimentare cu rază scurtă de acțiune pentru acoperirea unghiurilor moarte - permițând ceea ce Zeekr descrie drept „patru straturi de capacități de percepție la 360 de grade”.
Zeekr 9X va introduce, de asemenea, tehnologia Zeekr „Super Electric Hybrid”. Acest sistem de propulsie își propune să îmbine avantajele tehnologiilor pur electrice (BEV), hibride plug-in (PHEV) și de prelungire a autonomiei (EREV), promițând o inovație revoluționară în materie de performanță, eficiență și experiență generală de conducere.
Zeekr a declarat oficial că 9X poate accelera de la 0 la 100 km/h în intervalul de 3 secunde, indicând astfel performanțe respectabile pentru un asemenea SUV masiv.
Poziționarea pe piață plasează 9X în segmentul SUV-urilor de lux. Deși prețurile oficiale vor fi confirmate ulterior, estimările inițiale sugerează un preț de pornire de aproximativ 500 000 yuani (68 000 USD). Și se speculează că o potențială „Grand Edition” high-end se va apropia de 1 milion de yuani (136.000 USD), conform carnewschina.com.