Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 08.04.2025 - 10:20
Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa - Foto: carnewschina.com
Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa - Foto: carnewschina.com
Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa - Foto: carnewschina.com
Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa - Foto: carnewschina.com
Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa - Foto: carnewschina.com
Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa - Foto: carnewschina.com

Constructorul chinez de mașini electrice BYD și Mercedes au creat împreună marca premium Denza în China, prin 2014. Între timp, însă, BYD a preluat total Denza de la Mercedes și acum atacă cu ea piața de mașini premium din Europa.

SHARE

BYD, cel mai mare producător de mașini electrice la ora actuală, după ce a depășit recent cifrele Tesla, e decis să atace piața europeană din toate direcțiile.

După ce au preluat partea Mercedes din joint-venture-ul Denza, chinezii au lansat marca premium Denza în Europa, pentru a încerca să concureze direct Mercedes, Audi, BMW, Lexus, etc. pe piața europeană. 

Citește și: Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria

Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa

Gigantul chinez al automobilelor electrice BYD și-a lansat pe 7 aprilie 2025 marca premium Denza în Europa, în ideea de a-și susține extinderea în regiune, transmite Reuters.

Anul trecut, BYD a vândut peste 4,2 milioane de vehicule la nivel global, dintre care peste 90% în China.

Vânzările de automobile marca Denza, odinioară un joint venture deținut în proporții egale de BYD și Mercedes dar care acum este deținut în totalitate de BYD, au reprezentat doar 3% din vânzările totale ale grupului chinez.

Consilierul special pentru Europa de la BYD, Alfredo Altavilla, a spus că marca Denza va fi avangarda tehnologică a grupului chinez. 'Va dezvălui tehnologiile care vor apărea ulterior pe automobilele mărcii BYD', a spus Alfredo Altavilla, la o prezentare organizată la Milano, la care a participat și vicepreședintele BYD, Stella Li.

În 2024, BYD a avut o cotă de 2,8% pe piața de automobile electrice din Europa, după ce a introdus o serie de modele hibride, în încercarea de a-și crește cota de piață.

Citește și: Evoluția noțiunii de mașină ieftină în 60 ani: Renault 4, 5.000 franci - anii 1960, 30.000 € - 2025

Primul model Denza în Europa, break-ul Z9 GT. Va costa peste 72.000 euro. În China, pleacă de la 47.000 $

În ceea ce privește Denza, vânzările mărcii în Europa vor demara în a doua parte a anului cu o versiune electrică a modelului break Z9 GT și cu o versiune hibridă la începutul lui 2026.

Grupul chinez nu a oferit alte detalii cu privire la strategia sa comercială și planurile de produse pentru Europa.

Totuși, prețul primului model Denza, care nu a fost încă dezvăluit, va fi mai mare decât cel de 72.000 de euro, pentru cel mai scump model comercializat în prezent de BYD în Europa.

Citește și: Cât costă și cu ce se laudă prima mașină electrică japoneză concurentă pentru „Passat-ul electric”

Gama de modele Denza va include, tot de la finele acestui an, van-ul D9, iar două SUV-uri premium ar putea fi adăugate în viitor, a spus Altavilla.

Modelele Denza vor fi produse și exportate din China, în pofida planurilor BYD de a demara producția la prima sa uzină de asamblare din Europa, amplasată în Ungaria, în luna octombrie.

O a doua uzină BYD, care va fi construită în Turcia, ar urma să înceapă producția în luna martie 2026. Atunci când va deveni complet operațională, BYD va avea capacitatea de a produce 500.000 de autoturisme pe an în Europa. 

Denza Z9 GT, proiectat de un fost designer Audi

Denza Z9 GT este un break elegant, cu linii de coupe, proiectat de Wolfgang Egger, un fost designer Audi.

Modelul electric Denza Z9 GT se mândrește cu dimensiuni mari de 5180/1990/1480 mm. Varianta PHEV (plug-in hybrid) este un pic mai mare datorită barelor de protecție mai agresive. Lungimea sa ajunge la 5195 mm. Așadar, este cu 128 mm mai lung decât Porsche Panamera.

Versiunea 100% electrică Denza Z9 GT EV se bazează pe arhitectura e-Platform 3.0 Evo a BYD. Aceasta dispune de trei motoare electrice cu o putere totală de 710 kW (952 CP) și poate accelera până la 100 km/h în 3,4 secunde. Bateria lui Denza Z9 GT este LFP, cu o capacitate de 100,1 kWh. Autonomia ajunge până la 630 km, în ciclu CLTC (echivalentul WLTP în China).

În ceea ce privește versiunea plug-in hybrid Denza Z9 GT, aceasta dispune de un sistem de propulsie bazat pe un motor pe benzină turbo de 2 litri și 152 kW (203 CP) și trei motoare electrice cu o putere combinată de 640 kW (858 CP). Timpul său de accelerare de la zero la o sută este de 3,6 secunde. Mașina are la bord o baterie LFP de 38,5 kWh care îi poate asigura o autonomie 100% electrică de până la 201 km. Iar autonomia totală mixtă ajunge la aproximativ 1.100 km.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te