Un scandal-monstru privind producția și vânzările de mașini electrice este în plină desfășurare în China, după ce s-a descoperit că cel puțin doi producători, Neta şi Zeekr, și-au măsluit cifrele de vânzări, pentru a putea raporta că și-au atins obiectivele comerciale.
Uită de BMW, Mercedes, Audi, Lexus etc.! Un SUV electric de lux chinezesc se vrea Bentley la 68.000 $, adică la circa o jumătate din prețul unui SUV premium cu „pedigree”, făcut de un producător reputat. Cea mai scumpă variantă ajunge la aproximativ 136.000 $.
Șah-mat, pe piața mașinilor electrice! Un producător chinez a inventat „Bateria de aur”. Are o capacitate de 75 kWh și se încarcă în 9 minute de la 10% la 80%, timp similar cu cel pierdut pentru plinul de benzină/motorină. Dar, are și o „problemă”.
Mărcile auto chinezești sunt în ofensivă în întreaga Europă și, ușor, ușor, intră hotărât și pe piața auto din România. Newsweek a calculat câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024, iar „bonus” vă spunem și ce modele, și ce motorizări au ales.