Din punct de vedere optic, Insignia facelift vine cu o nouă grilă pentru radiator cromată și mai lată, cu lame orizontale proeminente, iar logo-ul Opel din mijlocul barei cromate pare mai mare. Bara cromată se întinde de la dreapta la stânga până la luminile diurne LED, care acum sunt amplasate în partea inferioară, în loc de partea superioară a farurilor. De asemenea, mașina pare mai coborâtă și mai lată datorită prizelor de aer cu proiectoare de ceață integrate.
Partea din spate a modelelor Insignia Grand Sport și Sports Tourer este de asemenea definită prin linii mai clare. Iar cum se întâmplă deja la versiunea station wagon, panoul spate al versiunii sedan Grand Sport are două fante în locul orificiilor rotunde pentru țevile de eșapament.
Liniile elegante orizontale ale designului sunt continuate în interior. Iar accentele cromate precis amplasate subliniază ambianța rafinată.
Infuzie de tehnologie
În primul rând, noul Opel Insignia va fi echipat exclusiv cu sisteme de lumini LED: de la farurile eficiente cu LED și până la noile lumini adaptive IntelliLux LED® Pixel, care includ cel mai mare număr de elemente LED din industria auto, 168 în total, în locul sistemului anterior cu 32 de segmente.
„Cu luminile IntelliLux LED® Pixel, facem încă un pas important”, a explicat Christian Müller, directorul executiv al departamentului de inginerie. „Astfel, conducerea pe timp de noapte este mai relaxată și mai sigură. Noile faruri reacționează mai repede, în mod imperceptibil și cu mai mare precizie în funcție de condițiile din trafic. Sistemul inteligent adaptează continuu fasciculul luminos, asigurând iluminarea ideală a drumului. Rezultatul este o vizibilitate optimă în orice situație, fără a orbi ceilalți participanți la trafic”, a adăugat acesta.
Faza lungă este adaptată perfect, în câteva milisecunde, cu ajutorul a două unități de comandă – una conectată la camera video frontală și cealaltă la far. Numărul mare de segmente LED care reacționează în continuu asigură adaptarea perfectă a fasciculului luminos. Zona iluminată este mai mare decât înainte, autovehiculele din față sau cele care circulă din sens opus fiind „decupate” cu mai multă precizie din zona iluminată.
Raza de acțiune și direcția luminii diferă, bineînțeles, în funcție de situația din trafic și din mediul înconjurător. Luminile sunt adaptate în funcție de varii situații: viraje și condiții meteo nefavorabile, orașe, drumuri rurale, autostrăzi. Există acum și un mod optimizat de iluminare pentru parcare. Opel a îmbunătățit în special modul de iluminare pentru autostradă al celui mai nou sistem IntelliLux LED®. În cazul virajelor spre stânga, fasciculul luminos ajunge mai departe în stânga, astfel încât șoferul să poată vedea mai bine indicatoarele rutiere. În cazul unui viraj spre dreapta în modul autostradă, fasciculul luminos iluminează mai departe în dreapta, pentru a evita orbirea celorlalți participanți la trafic care circulă din sens opus.
Puterea noului sistem de iluminare IntelliLux LED® Pixel a fost mărită în mod semnificativ. Cele 84 de segmente LED sunt aranjate pe trei rânduri în cadrul fiecărui far ultra îngust, împreună cu modulul pentru iluminare în curbe și luminile de întâlnire, precum și, dedesubt, caracteristica lampă LED pentru lumini diurne.
Iar în al doilea rând, Insignia facelift este echipat cu o gamă completă de sisteme de asistență și infotainment. O nouă cameră video pentru marșarier digitală îmbunătățește vizibilitatea în spate. Siguranța în timpul ieșirii în marșarier din locurile de parcare poate fi sporită și mai mult datorită sistemului opțional de avertizare privind traficul din spate. Sistemul utilizează senzori radar pentru a detecta obiecte aflate în unghi de 90 de grade în stânga și dreapta, în spatele modelului Insignia, la distanțe de până la 20 de metri. Șoferul este avertizat prin intermediul afișajului și al unor semnale sonore.
Printre celelalte sisteme de asistență se numără sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu frânare automată de urgență și detectarea pietonilor, sistemul de asistență pentru menținerea benzii de circulație, sistemul de asistență pentru monitorizarea unghiului mort lateral, tempomatul cu sistem de frânare de urgență, sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere, sistemul avansat de asistență la parcare și, nu în ultimul rând, head-up display-ul datorită căruia șoferul nu-și abate privirea de la drum.
Portofoliul de sisteme infotainment compatibile cu Apple CarPlay și Android Auto se extinde de la Multimedia Radio și Multimedia Navi la Multimedia Navi Pro. Unitatea vârf de gamă este echipată cu numeroase servicii de navigație conectată. Cu funcțiile de informații din trafic în timp real, actualizări online ale hărților și navigație predictivă, călătoriile sunt mai relaxante. Noile simboluri conferă afișajului sistemului de navigație un aspect nou, mai modern. Același lucru se întâmplă și pentru instrumente. Dacă este disponibilă funcția E-Call, este efectuat automat un apel de urgență în cazul declanșării dispozitivelor de tensionare a centurilor de siguranță sau a airbagurilor. Alternativ, poate fi cerut ajutorul în mod activ, în câteva secunde, prin simpla apăsare a butonului roșu.
De asemenea, noul Insignia promite un nivel mai mare de confort. Opțional, sunt disponibile scaunele ergonomice certificate de AGR pentru șofer și pasagerul din față. Smartphone-urile compatibile pot fi încărcate fără fir. Hayon-ul modelului Sports Tourer poate fi deschis și închis automat, cu o mișcare a piciorului sub senzorii montați în bara de protecție spate.