În cât timp a ajuns o familie de români în Halkidiki cu o Tesla electrică? A alimentat de 3 ori

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 21.06.2023 - 14:26
O familie a plecat cu o mașină electrică Tesla în Halkidiki: 14h pe drum, a încărcat de 3 ori - Foto: electromobilitate.com

O familie din Câmpina a plecat cu o mașină electrică Tesla Model 3 în Halkidiki, în vacanță. Drumul a durat 14 ore, inclusiv cele 1,5 ore pierdute pentru a încărca de 3 ori bateria. În vămile Giurgiu și Kulata românii au stat în total 65 de minute.

SHARE

O familie din Câmpina a plecat în vacanță, o săptămână, pe brațul Sithonia al peninsulei Halkidiki, în stațiunea Toroni, cu o Tesla Model 3, și a povestit experiența pe un blog al pasionaților și posesorilor de mașini electrice. 

Din datele prezentate, șoferul a mers cu mașina electrică într-un ritm susținut, similar cu cel obținut cu un autoturism pe benzină sau motorină, după 926 de kilometri parcurși, viteza medie fiind de 80,9 km/h.

Pentru a rula cu o astfel de viteză, însă, familia de români a fost nevoită să piardă 1,5 ore, încărcând de 3 ori pe drum. Iar altă oră a fost piedută pentru trecerea vămilor de la Giurgiu și Kulata. 

Dar, „carburantul”, curentul electric încărcat, nu a costat decât 108,5 lei, din spusele șoferului. Ceea ce, la un preț de 6,5 lei/litru, este echivalent cu circa 16 litri de benzină. 

Citește și: FOTO Un bucureștean a fost cu mașina electrică la Istanbul: A condus 23 de ore, a încărcat de 6 ori

O familie a plecat cu o mașină electrică Tesla în Halkidiki: 14h pe drum, a încărcat de 3 ori

„De curând ne-am întors dintr-o minunată vacanță petrecută în Grecia! Destinația a fost foarte apropiată cu cea de anul trecut, de data aceasta alegând Toroni, o locație din sudul peninsulei Sithonia (Halkidiki).

Voi încerca să fiu cât mai succint, prezentând cât mai multe informații despre traseu, insistând pe datele statistice, presărate cu câteva imagini care să confirme cifrele prezentate. Acesta este traseul pe care l-am parcurs atât la dus, cât și la întors, singura diferență semnificativă fiind trecerea de București. La dus navigația m-a condus pe centură, iar la întors prin mijlocul capitalei.

Am plecat de acasă în jurul orei 21.00, cu bateria la 99%. Ne-am întâlnit cu Cristian la o benzinărie de lângă localitatea 1 Decembrie și de acolo am continuat drumul împreună.

Citește și: 7 mașini electrice, la ora adevărului. Cât merg cu un „plin” de curent în trafic real, în România

Planul nostru a fost să optăm pentru trei sesiuni de încărcare, toate pe teritoriul Bulgariei, folosind rețelele Fines (care are stații bine amplasate pe traseu) și SuperCharger, la Sofia. Cele două încărcări de la Fines au fost în locații cu doi conectori CCS, astfel încât ambele mașini să poată alimenta simultan.

Totul a decurs perfect, nu am întâmpinat nici o problemă la vreunul din punctele de încărcare. Am ales să împart parcursul în funcție de aceste sesiuni de încărcare, după cum urmează:

Câmpina (SoC 99%) – Yasen (SoC 18%)

  • distanță parcursă – 338 km
  • timp deplasare – 253 minute (80,2 km/h)
  • consum mediu – 11,7 kWh/100 km (39,5 kWh)
  • SoC consumat – 81%
  • încărcare CCS Fines Agrola – 31 minute – 17,1 kWh (SoC 18-51%) – cost 39,65 lei

Trecerea punctului de frontieră Giurgiu – Ruse putea fi mai lejeră. Am avut un timp de staționare de 45 minute, în condițiile în care nu erau multe mașini în așteptare.

Yasen (SoC 51%) – Sofia (SoC 2%)

  • distanță parcursă – 157 km
  • timp deplasare – 112 minute (84,1 km/h)
  • consum mediu – 15,3 kWh/100 km (24 kWh)
  • SoC consumat – 49%
  • încărcare SuC Sofia – 25 minute – 39,9 kWh (SoC 2-79%) – cost 0 lei

Sofia (SoC 79%) – Marikostinovo (SoC 36%)

  • distanță parcursă – 170 km
  • timp deplasare – 118 minute (86,4 km/h)
  • consum mediu – 12,3 kWh/100 km (20,9 kWh)
  • SoC consumat – 43%
  • încărcare CCS Fines Marikostinovo – 34 minute – 32,3 kWh (SoC 36-98%) – cost 68,85 lei

A doua trecere a frontierei la Kulata a fost ceva mai facilă. Am avut un timp de așteptare de 20 minute. Încărcarea de la Marikostinovo a fost ceva mai lungă decât era cazul, dar asta din cauza nevoilor noastre personale.

Marikostinovo (SoC 98%) – Toroni (SoC 27%)

  • distanță parcursă – 261 km
  • timp deplasare – 204 minute (76,8 km/h)
  • consum mediu – 13,1 kWh/100 km (34,2 kWh)
  • SoC consumat – 71%

Ultimul sector de drum l-am parcurs ceva mai anevoios, odată cu ieșirea din autostradă, din dreptul Salonicului și până în apropiere de Nikiti, am mers încet din cauza traficului foarte aglomerat.

Am ajuns la destinație după 14 ore de călătorie, în Toroni. Acestea sunt cifrele totale ale traseului:

Câmpina – Toroni

  • distanță parcursă – 926 km
  • timp deplasare – 687 minute (80,9 km/h)
  • consum mediu – 12,8 kWh/100 km (118,6 kWh)
  • SoC consumat – 244%
  • încărcări  – 90 minute (89,3 kWh)
  • timp așteptare vămi – 65 minute
  • durată totală deplasare – 14 ore 2 minute
  • cost încărcări – 108,5 lei
  • cost mediu – 11,7 lei/100 km”, a povestit familia care a plecat cu Tesla Model 3 în vacanță în Toroni din Câmpina pe electromobilitate.com.

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te