FOTO Artistul Mihai Zgondoiu a lăsat hârtia și instalațiile și a pictat o mașină cu spray și markere

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 03.10.2023 - 14:29
Artistul Mihai Zgondoiu a lăsat hârtia și instalațiile și a pictat o mașină cu spray și markere - Foto: Dragoș Savu
Artistul Mihai Zgondoiu a lăsat hârtia și instalațiile și a pictat o mașină cu spray și markere - Foto: Racing MIMI
Artistul Mihai Zgondoiu a lăsat hârtia și instalațiile și a pictat o mașină cu spray și markere - Foto: Dragoș Savu
Artistul Mihai Zgondoiu a lăsat hârtia și instalațiile și a pictat o mașină cu spray și markere - Foto: Dragoș Savu

Cunoscutul artist și curator de artă Mihai Zgondoiu a lăsat hârtia, colajele, print-ul experimental, instalațiile video și intervențiile urbane și a pictat spectaculos, cu spray și markere, capota unei mașini de curse, într-un limbaj ce aminteşte de street art.

SHARE

Mașina de curse pictată și transformată în operă de artă de Mihai Zgondoiu, Racing MIMI - primul Mini electric de curse din istorie, dezvoltat 100% în România, a fost prezentată duminică, 1 octombrie, în deschiderea Săptămânii Creativității Sustenabile – CSWeek 2023 din Capitală și este una dintre vedetele evenimentului ce se desfășoară între 1 și 15 octombrie, în București, Cluj - Napoca și Timișoara, implicând peste 30 de parteneri și zeci de creatori.

Pentru proiectul Racing MIMI, Mihai Zgondoiu a folosit spray şi markere, într-un limbaj ce aminteşte de street art.

 

Cromatic a preluat din schema de culori a maşinii, dominată de albastru în faţă, cu elemente de decor galbene şi colant portocaliu pentru numele pilotului şi numărul de concurs.

Iar ca formă a împrumutat o serie de concepte şi idei din repertoriul lui artistic – flacăra, ce evocă energia în competiţii şi forme stilizate de extratereştri cu ochii mari, alungiţi pe verticală, evocând prezenţa ieşită din comun a acestui model în curse.

Citește și: FOTO Bilanțul Racing MIMI, după 38 de competiții: Mașina electrică e mai fiabilă și ieftină la curse

„Să desenezi, sau să pictezi o mașină de curse este mai mult decât o provocare, mai ales când vorbim de un MINI electric.

Intervenția mea vizuală a urmărit să păstreze o parte din cromatica deja existentă a automobilului, dar și să contureze spiritul agil și feroce al vehicului”, a declarat Mihai Zgondoiu.

Mihai Zgondoiu s-a născut în 1982 și este artist, curator și galerist independent cu studii doctorale în domeniul artelor vizuale. Începând din anul 2014 predă la Universitatea Națională de Arte din București, iar din 2018, în paralel, la Facultatea de Arte și Design din Timișoara. 

De asemenea, Mihai Zgondoiu a fost iniţiator şi coordonator al galeriei Atelier 030202 din București (2009 până în prezent), co-curator al galeriei geamMAT a Muzeului de Artă din Timișoara (2012 – 2014) și Co-Curator al proiectului „Atelier în tranziție” (2009-2013).

Citește și: Un român de 17 ani, campion absolut în Porsche Sprint Challenge Benelux

El a câștigat Premiul Uniunii Artiștilor Plastici din România pentru „Artă în spațiul public” (2017), și Premiul JCE Contemporary Art Bienalle – selecția românească (2019).

În 2018 a curatoriat expoziția „Urban Steps” la Muzeul Național de Artă Contemporană – București, iar în 2019 expozițiile „Young Blood” din Pavilionul Supercontemporan Art Safari- București și „Electrecord – Romania in vinyl covers” din cadrul Festivalului de Artă Europalia – Bruxelles.

Cele mai recente expoziții în care a participat sunt: „Re-Conception”, Triennials of Extended Media, Pavilion Cvijeta Zuzoric, Belgrad (2019), “The Uslan International Woodcut Biennale”, Uslan (2019), “JCE Contemporary Art Bienalle”, The Belfry – Montrouge, “Fragments”, BOZAR Centre for Fine Arts, Brussels (2019), “HIT” – Kanal Centre Pompidou, Brussels (2019), și “Bucharest Artworlds at The Wrong Biennale #4”, Rezidența 9, București (2020).

Racing MIMI a trecut printr-o nouă cură de slăbire. Nu mai are faruri

Racing MIMI, primul Mini electric de curse din istorie, dezvoltat 100% în România, a trecut printr-o nouă cură de slăbire, în încercarea de a-și maximiza șansa la titlu în Campionatul Naţional de Super Rally 2023, la clasa 2A (tracţiune faţă).

Racing MIMI, pilotat de Horia Platona, este angrenat într-o confruntare spectaculoasă pentru podium în clasamentul clasei 2A (tracţiune faţă), în Campionatul Naţional de Super Rally 2023. Remarcabil este că lupta se dă cu modele convenţionale, cu motor cu ardere internă, multe fiind automobile de curse în pregătire de fabrică după specificaţii precum Rally 4 sau TCR.

Ultima etapă, organizată la Craiova în septembrie, a venit cu un loc trei, câştigat spectaculos cu avantaj de numai 17 sutimi de secundă în faţa unei serii de concurenţi redutabili.

Racing MIMI păstrează astfel şansa unui titlu înainte de ultima etapă. În pregătirea cursei de la Bucureşti, programată acum pe 4 noiembrie, MIMI a mai primit de la echipa Engage Engineering un ultim tratament de reducere de greutate, pentru a fi cât mai competitiv. Practic, mașina a fost „ușurată” de faruri. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te