Ford Puma va primi o versiune electrică în 2024, pentru a rivaliza cu Peugeot e-2008 și viitorul Mini Aceman, iar noi detalii despre componența sa tehnică au apărut odată cu prezentarea utilitarei E-Transit Courier.
Urmând să intre în producție la începutul anului viitor, alături de Puma ICE (cu motoare termice, pe benzină sau motorină), la Craiova, Puma EV (numele nu a fost încă confirmat) își va împărți platforma și grupul motopropulsor cu utilitara electrică Ford E-Transit Courier, informează autocar.co.uk.
Citește și: VIDEO Ford scrie istorie la Craiova. E-Transit Courier, prima mașină electrică produsă în România
Prezentând noul Courier, care utilizează o versiune electrificată a platformei B2E, cu tracțiune frontală, a modelului Puma, Ford a declarat că a "proiectat împreună sistemul de propulsie electrică pentru Puma și Courier în același timp", sugerând astfel că cele două vehicule vor avea specificații similare.
Ford a declarat că E-Transit Courier va fi animat de un motor electric de 136 de cai, cu posibilitatea de conducere cu o singură pedală (One-Pedal), și că lucrează la o singură baterie pentru cel mai mic Transit electric, ceea ce înseamnă că aceste elemente vor fi partajate și cu Puma EV.
Producătorul nu a dat alte detalii, deocamdată, rezumându-se la a mai spune doar că E-Transit Courier va fi popular printre clienții care încarcă în locațiile proprii, viteza de încărcare la AC fiind de 11 kWh, o încărcare completă necesitând 5,7 ore. Calculând matematic, bateria lui E-Transit Courier/Puma EV ar putea avea o capacitate utilă de circa 60-62 kW.
Citește și: „Revoluția” mașinilor electrice în România: Rețelele sunt vechi, instabile și lipsite de putere
Pentru comparație, modelul Peugeot e-2008 are o baterie de 50 kWh și poate parcurge până la 340 km cu un plin de curent.
Într-un interviu acordat Autocar, șeful Ford Europa, Martin Sander, a ținut să poziționeze Puma ca fiind "versiunea utilitară" a lui Fiesta.
Puma a fost cel mai bine vândut model Ford în Europa în ultimii doi ani consecutivi, detronând Fiesta.
Electrificarea lui Puma este cel mai recent pas în strategia de electrificare a Ford, care va implica o investiție de 22 de miliarde de dolari până în 2025.