Ești șofer și mașina scoate fum? Alb, negru sau albastru? Culoarea îți spune ce problemă are

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 16.08.2024 - 13:43
Ești șofer și mașina scoate fum? Alb, negru sau albastru? Culoarea îți spune ce problemă are - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Ești șofer și mașina scoate fum? Alb, negru sau albastru? Culoarea îți spune ce problemă are - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Ești șofer și mașina scoate fum? Alb, negru sau albastru? Culoarea îți spune ce problemă are - Foto: Facebook - Imagine cu rol ilustrativ
Ești șofer și mașina scoate fum? Alb, negru sau albastru? Culoarea îți spune ce problemă are - Foto: Facebook - Imagine cu rol ilustrativ

Ești șofer și mașina scoate fum? Alb, negru sau albastru? Culoarea îți poate spune în mare ce problemă are și dacă îți mai poți continua drumul sau trebuie să oprești imediat și să duci autovehiculul la mecanic.

SHARE

Fumul scos de motorul mașinii îi poate indica șoferului sau specialistului de la service ce probleme are și ce ar trebui să facă. 

Ești șofer și mașina scoate fum? Alb, negru sau albastru? Culoarea îți spune ce problemă are

Tipurile de fum scoase de motoarele autovehiculelor

Fum alb: indică faptul că lichidul de răcire, antigelul, a pătruns în motor și arde din cauza unei scurgeri pe la garnitura chiulasă sau din circuitul de răcire al turbine (dacă e cazul), a blocului motor fisurat sau a unui cap cilindru deteriorat.

Citește și: Ce trebuie să facă șoferul de mașină diesel dacă s-a aprins martorul DPF? Altfel, se strică motorul

Fum albastru: indică arderea uleiului din cauza simeringurilor de supapă uzate, a inelelor de piston uzate sau a unei supape PCV deteriorate. De asemenea, uleiul poate ajunge în galeria de evacuare și în urma spargerii turbinei.

Fum negru: indică un amestec de combustibil excesiv de bogat sau o ardere incompletă din cauza filtrelor de aer înfundate, a injectoarelor de combustibil defecte sau a senzorilor defecți.

Citește și: Ce și când trebuie să verifice șoferii pentru a nu risca să rămână fără frâne sau direcție. E simplu

De asemenea, motorul poate începe să scoată fum și din alte cauze, precum nivelul uleiului de motor peste limita maximă indicată pe jojă, turbocompresor sau intercooler defect, cifră octanică incorectă a combustibilului, supapă EGR defectă sau a deteriorării convertizorului catalitic. 

Ce le este recomandat șoferilor să facă în funcție de culoarea fumului scos de motor

Dacă mașina scoate fum negru, șoferul își poate continua liniștit drumul. Poate merge la mecanic pentru diagnoză și după ce își termină treaba. 

În cazul fumului alb și al celui albastru însă, șoferul trebuie să fie foarte atent. Dacă mașina scoate doar puțin fum alb sau albastru pe eșapament, drumul poate fi continuat, verificând din când în când nivelul antigelului sau al uleiului, fără a deteriora și mai tare motorul.

Citește și: Ce trebuie să facă șoferii pentru ca mașina să nu ajungă să tragă prost ori să se bâlbâie la semafor

În cazul în care în spatele mașinii se face, însă, „nor alb” sau „nor albastru”, șoferul trebuie să oprească imediat și să ducă imediat autovehiculul la service. Altfel, riscă să distrugă complet motorul. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te