Ocupanta locului trei în clasamentul accidentelor rutiere mortale realizat de Eurostat, Polonia, se află la o distanță apreciabilă, înregistrând 77 de decese la un milion de locuitori.
„TOP 5” este completat de Croația și Letonia, cu 73 de decese, respectiv, 69 de decese.
Cea mai scăzută rată a deceselor cauzate în 2019 de accidentele rutiere s-a observat în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori), Irlanda (29), Malta (32), Olanda şi Danemarca (ambele cu 34), Germania şi Spania (ambele cu 37).
22.756 de morți de drumurile din UE în 2019
În 2019, numărul total al persoanelor din Uniunea Europeană care au murit în accidente rutiere a fost de 22.756, din care 44% erau ocupanţii vehiculelor, 20% pietoni, 16% motociclişti, 9% biciclişti şi 11% alte categorii (inclusiv vehicule utilitare şi vehicule grele de marfă, autobuze şi autocare, mopede şi alter vehicule).
Comparativ cu 2009, numărul acestora a scăzut cu peste 10.000 (minus 31%), de la aproape 33.000 la mai puţin de 23.000 în 2019, conform Eurostat.
30% din drumurile din România sunt încă de pământ
La sfârșitul anului 2020, comparativ cu finalul anului 2019, lungimea autostrăzilor din România a crescut cu 6,2%, respectiv cu 54 de kilometri. Concret, în ianuarie 2021, România avea doar 920 de kilometri de autostradă. Între timp, s-au mai dat în folosință câțiva kilometri.
Iar lungimea drumurilor publice din România totaliza la finalul anului trecut 86.791 de kilometri, din care 17.913 de kilometri (20,6%) drumuri naţionale, 35.085 de kilometri (40,4%) drumuri judeţene şi 33.793 de kilometri (39,0%) drumuri comunale.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra: 45,2% (39.189 km) drumuri modernizate, în proporţie de 93,5% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu, 24,9% (21.651 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 29,9% (25.951 km) drumuri pietruite şi de pământ.
Citește și: Viitorul autoturismelor, între baterii și pile de combustie cu hidrogen