Doar vehiculele electrice omologate ca cvadricicluri, precum Citroën Ami sau Renault Twizy, care pot fi conduse de la 16 ani cu permis categoria B1 și au viteză maximă de 45 km/h, sunt mai accesibile decât automobilele electrice FreZe Nikrob EV și Dacia Spring, la ora actuală, în Europa.
Urmând aproape aceeași „rețetă” folosită de Renault în cazul Dacia Spring (Dacia Spring e versiunea îmbunătățită și omologată în UE a modelului Renault K-ZE din China, cu care împarte și linia de producție), reputatul carosier și producător leton de autovehicule blindate de lux Dartz introduce în Europa o versiune a modelului chinezesc Wuling Hongguang sub numele FreZe Nikrob EV.
FreZe Nikrob EV e mai mic decât Dacia Spring (3,06 metri lungime, față de 3,73 metri lungime), iar versiunea de bază, care are un preț de bază de 13.000 de euro pe site-ul producătorului, e și mai slabă, având doar 40 de cai putere (Dacia Spring are 44 CP).
Chiar dacă arată mai mult ca un cvadriciclu, FreZe Nikrob EV este omologat ca autovehicul și poate transporta până la 4 persoane.
Versiunea FreZe Nikrob EV Standard, cea de 13.000 de euro, are motor de 40 de cai, baterie cu o capacitate de 13,8 kWh și o greutate de 700 de kilograme. Autonomia maximă estimată este de 200 de kilometri.
Dar, există și o versiune FreZe Nikrob EV Long Range, care pornește de la 15.000 de euro. Aceasta dispune de motor de 44 de cai (ca Dacia Spring), baterie de 26,5 kWh și cântărește 750 de kilograme. Autonomia maximă estimată este de 300 de kilometri.
Sistemul electric al lui FreZe Nikrob EV este pe 109 V/150 Ah. Mașinuțele dispun de ABS, faruri LED, aer condiționat și roți de 12 inch, ca la Daewoo Tico.
FreZe Nikrob EV Standard poate atinge o viteză maximă de 100 km/h, iar FreZe Nikrob EV Long Range, fiind mai puternic, 105 km/h.
Dacă la prețurile de bază se aplică Rabla Plus, FreZe Nikrob EV Standard ar costa circa 6.500 de euro, iar FreZe Nikrob EV Long Range, circa 7.500 de euro.