Volkswagen, Fiat, ZF, Valeo, Michelin, Continental... Și, acum, Audi. Aproape că nu există producător din industria auto europeană care să nu se clatine și să facă planuri pentru reducerea costurilor, în contextul crizei profunde cu care se confruntă acesată ramură vitală a economiei Europei.
Citește și: 4.000 de angajați, OUT. Porsche se pregătește de criză, după vânzări-record în 2024
Criza din industria auto se adâncește. Și Audi dă 7.500 de oameni afară
Audi va reduce până la 7.500 de locuri de muncă în Germania până în 2029, în domenii precum administrație și dezvoltare, a anunțat producătorul auto premium deținut de Volkswagen, cel mai recent jucător din industria auto germană care va reduce costurile.
Citește și: „Bombă”, la Audi. Sindicaliștii reclamă o „listă a ororilor”: reduceri, relocări și bugete tăiate
Măsurile planificate, convenite de către conducere și reprezentanții sindicatelor, ar trebui să permită constructorului auto să economisească 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pe an pe termen mediu, a declarat Audi, adăugând că va investi un total de 8 miliarde de euro în uzinele sale germane în următorii patru ani, informează Reuters.
Citește și: OFICIAL Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa, în faliment
48.000 de angajați ai Grupului Volkswagen afectați de criză
Reducerile de la Audi aduc concedierile planificate în prezent în cadrul Grupului Volkswagen la puțin sub 48.000: VW a lansat un program de reducere a costurilor care implică 35.000 de reduceri de locuri de muncă, Porsche intenționează să reducă 3.900 de locuri de muncă, iar unitatea de software Cariad își propune să taie aproximativ 1.600.
Citește și: Un gigant din industria auto începe concedieri în masă. Cum a făcut anunțul? Are 38.000 de angajați
Audi a eliminat deja aproximativ 9.500 de locuri de muncă în producție începând cu 2019, o mișcare despre care a spus la momentul respectiv că ar trebui să elibereze miliarde de euro pentru a-și finanța trecerea la vehiculele electrice și pentru a crește marjele la 9%-11%.
Dar marca Audi a avut o evoluție slabă în ultimii ani, marja sa operațională prăbușindu-se la 4,5% în primele nouă luni ale anului 2024, de exemplu, de la 7% în aceeași perioadă a anului precedent, din cauza vânzărilor slabe pe piețele sale cheie și a costurilor de încetare a producției la uzina sa din Bruxelles.
Ce planuri are Audi
Constructorul de automobile premium intenționează să producă un nou model electric entry-level la uzina sa din Ingolstadt și ia în considerare producerea unui alt model în cea de-a doua unitate germană, Neckarsulm, a declarat Audi, un semn liniștitor pentru reprezentanții forței de muncă germane, îngrijorați de faptul că producătorii de automobile aleg să producă vehicule electrice în țări mai ieftine.
Un acord de garantare a securității locurilor de muncă la unitățile sale germane a fost prelungit până la sfârșitul anului 2033, a declarat Audi.
„Negocierile au fost dure, dar întotdeauna concrete și orientate spre soluții... a trebuit să facem compromisuri pentru a permite flexibilitate financiară pentru investiții suplimentare”, a declarat Joerg Schlagbauer, șeful comitetului de întreprindere.