Criza din industria auto, generată în principal de costurile enorme ale electrificării, face „victime” aproape în fiecare zi.
Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa nu a reușit să se salveze, deși a încercat încă din octombrie-noiembrie 2024, iar în februarie 2025 a ajuns la un acord pentru vânzarea diviziei sale de baterii destinate industriei grele către Scania.
Citește și: Vânzările de mașini electrice merg prost, UE elaborează un plan de subvenții. Include România
Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa, în faliment
Northvolt, producătorul suedez de celule de baterii pentru vehicule electrice (EV) văzut drept speranţa Europei pentru un producător autohton de baterii pentru mașini electrice, a anunțat miercuri, 12 martie 2025, că a inițiat procedura de faliment în Suedia, transmite Agerpres, citând Reuters.
În noiembrie, Northvolt a solicitat să intre sub protecția capitolului 11 din Legea falimentului din SUA, și a încercat să-și asigure fonduri care să-i permită să rezolve problemele persistente de producție la principala sa uzină din Suedia.
„Compania nu a reușit să-și asigure condițiile financiare necesare pentru a continua activitatea în actuala formă”, a precizat, într-un comunicat, Grupul care are peste 5.000 de angajați.
Citește și: Principalul rival al Tesla, în faliment. Capitalizarea a picat de la 30.000.000.000 $ la 63 MILIOANE
Europa spera ca Northvolt să reducă dependența producătorilor auto occidentali de rivalii din China, cum ar fi CATL și BYD.
Compania, care de la înființarea sa, în 2016, a obținut peste 10 miliarde de dolari în capital social, finanțare publică și privată, îi are printre cei mai mari acționari pe Volkswagen (21%) și Goldman Sachs (19%).
La 30 ianuarie 2025, datoria Grupului depășea opt miliarde de dolari.
Citește și: Volkswagen, cel mai mare acţionar al producătorului de celule pentru baterii Northvolt este în impas
Problemele financiare ale Northvolt şi vânzările de active
Northvolt a fost considerat anul trecut unul dintre principalii candidaţi ai Europei pentru dominarea pieţei de baterii pentru vehicule electrice (EV), însă, în noiembrie 2023, compania a fost nevoită să ceară protecţie împotriva falimentului în SUA (Chapter 11), din cauza dificultăţilor în producţie şi a eşecurilor în atragerea de noi finanţări.
Vânzarea diviziei Northvolt Systems Industrial vine după alte cesionări de active către Norsk Hydro şi Volvo Cars, într-o încercare de reducere a proiectelor secundare şi de concentrare a resurselor pe uzina sa de baterii din nordul Suediei.