Acest lucru este demonstrat de o analiză realizată de firma de consultanță EY, bazată pe date de la Oficiul Federal de Statistică.
La 30 iunie, numărul total de angajați din industrie era de 5,42 milioane, o scădere de 2,1% față de acum douăsprezece luni, arată bild.de.
Industria auto germană a dat afară 50.000 de lucrători într-un an. Ce companii sunt sub presiune
În același timp, vânzările industriale au scăzut cu 2,1% în al doilea trimestru – al optulea declin consecutiv. Toate sectoarele, cu excepția industriei electronice, au înregistrat scăderi. În industria auto, care se confruntă cu vânzări lente, concurența din partea Chinei și trecerea la e-mobilitate, vânzările au scăzut cu 1,6%.
Industria germană suferă nu doar de pe urma energiei scumpe, a birocrației și a cererii interne slabe, ci și de pe urma disputei tarifare cu SUA. „Scăderea masivă a exporturilor către SUA a afectat recent puternic industria germană”, spune Jan Brorhilker, Managing Partner la EY.
Citește și: Care sunt cele 2 proiecte din industria auto pe care le finanţează Ministerul Finanţelor? Câţi bani?
Tarifele mari impuse de Donald Trump scumpesc produsele germane în SUA – chiar dacă UE dorește să reducă retroactiv tarifele auto. În plus, potrivit EY, exporturile germane către China au scăzut, iar producătorii auto germani resimt efectele concurenței acerbe din Orientul Îndepărtat.
Citește și: VIDEO Dacia Deceneu, modelul inventat de români când nemții de la Audi nici nu visau la Allroad
Sub presiune, producători precum Mercedes-Benz și VW, precum și furnizorii Bosch, Continental și ZF, au anunțat programe de reducere a costurilor. Iar Porsche intenționează să închidă în mare parte filiala sa de baterii Cellforce. „Scăderile masive ale profiturilor, supracapacitățile și slăbirea piețelor externe fac inevitabile reduceri semnificative de locuri de muncă – în special în Germania, unde se află managementul, administrația, cercetarea și dezvoltarea”, spune Brorhilker.