Opel va continua să ofere motoare cu ardere internă în 2028, arată bild.de.
În urmă cu doi ani, directorul general al Opel, Florian Hüttl, a precizat că marca cu sediul în Rüsselsheim va deveni un producător de mașini electrice complet până în 2028. La acea vreme, el a declarat pentru BILD: „Din 2028, vom oferi în Europa doar mașini electrice”. Însă aceste obiective ambițioase, pe care mulți producători auto europeni le-au depășit în viteza de transformare, nu au reușit să îndeplinească așteptările clienților. Cererea puternică nu s-a materializat.
Citește și: Stațiile de încărcare rapidă pentru mașinile electrice, periculoase. Poluează! Conectează și fugi
Prin urmare, Opelîși amână planurile pentru moment. O purtătoare de cuvânt a declarat pentru BILD: „Această (tehnologie a motoarelor cu ardere internă-n.red.) nu trebuie limitată la 2028 dacă cererea impune altfel, dar ne concentrăm în mod clar pe obiectivele de decarbonizare ale companiei noastre și ale gamei noastre de vehicule. În prezent, revizuim planurile noastre corespunzătoare și le adaptăm la noile condiții”.
Opel renuță la electrificarea întregii game de modele în câțiva ani. Cererea nu este cea așteptată
Aceasta înseamnă că, începând cu 2025 și după 2028, Opel va oferi modelele sale, inclusiv Astra și Corsa, precum și SUV-uri precum Grandland și Frontera, cu motoare cu combustie internă. Vehiculele mai mici vor fi disponibile și ca motoare cu combustie internă pură, cu motoare pe benzină sau diesel de 130 CP, iar vehiculele mai mari vor fi disponibile ca hibride.
În plus, acum doi ani, compania-mamă a Opel, Stellantis, și-a planificat strategia pentru mașinile electrice cu propria fabrică de baterii în Kaiserslautern (Renania-Palatinat). Acolo urmau să fie produse baterii pentru 600.000 de mașini pe an.
Citește și: Cele mai eficiente mașini electrice, testate la 130 km/h pe autostradă. Nu multe merg peste 300 km
Însă construcția Gigafabricii a fost oprită anul trecut și de atunci nu s-a mai întâmplat nimic în Kaiserslautern. Motivul: o scădere a cererii de mașini electrice și incertitudinea cu privire la tipul de tehnologie a celulelor de baterii. O decizie privind viitorul amplasamentului este așteptată până la sfârșitul anului 2025.
Noul Corsa va sosi în 2027, urmat de noul Astra după 2028. Planurile prevedeau că acestea vor fi vehicule alimentate exclusiv de baterii, dar probabil se renunță la acest plan.