Un gigant al industriei auto anunță concedieri în masă iar una din fabricile pe care le deține în Germania este în pericol să fie închisă.
Compania are 38.000 de angajați în 68 de locații din 24 de țări. Însă doar o parte ar ura să plece acasă.
Măsurile dure luate de patronat au fost anunțate în cadrul unui eveniment dedicat deschiderii unei creșe pentru copiii angajaților.
Însă firma spunea de anul trecut că se așteaptă la o pierdere de zeci de milioane de euro din cauza creșterii cisturilor de producție a celor cu personalul și unui volum de vânzări mai mic decât cel așteptat.
Un gigant din industria auto face concedieri în masă. Cum a făcut anunțul? Are 38.000 de angajați
Este vorba despre Grupul Brose, unul dintre cei mai cunoscuți furnizori auto din lume. La nivel mondial, fiecare al treilea vehicul nou este echipat cu cel puțin un produs Brose.
Citește și: Fabrica de Zahăr Bod va fi tăiată la fier vechi. Cum a ajuns în faliment? Ce apare în loc?
La finalul anului trecut, compania posta un mesaj descurajator pe site-ul său.
”Grupul Brose nu își va atinge obiectivele nici în acest an. Cifra de afaceri estimată de 7,7 miliarde de euro este cu șapte procente sub planul și cu trei procente mai mică decât anul precedent. Lipsa utilizării capacității în producție și creșterea costurilor ne afectează câștigurile. Compania se așteaptă la o pierdere de aproximativ 53 de milioane de euro pentru anul financiar 2024.
Furnizorul de automobile anticipează, de asemenea, doar o creștere foarte mică a vânzărilor până în 2027. În același timp, costurile indirecte cu personalul au crescut masiv în ultimii zece ani și sunt de peste două ori mai mari decât costurile salariale ale angajaților din producție”, se arată în postare.
Apoi a anunțat că reduce 700 de locuri de muncă în Germania.
”La propunerea Comitetului executiv, Consiliul de administrație a decis la 9 decembrie 2024 să reducă costurile indirecte cu personalul la nivel mondial cu aproximativ 20% în mai multe etape până în 2027. Primul pas este reducerea a aproximativ 700 de locuri de muncă în locațiile germane până la sfârșitul anului 2025, inclusiv aproximativ 520 de locuri de muncă în locațiile din Franconia.
Aceasta înseamnă o reducere de aproximativ 200 de locuri de muncă în Coburg, aproximativ 200 de locuri de muncă în Bamberg/Hallstadt și aproximativ 120 de locuri de muncă în Würzburg”, se mai arată în comunicatul grupului.
Aceste ajustări sunt dureroase, dar necesare pentru a asigura locurile de muncă ale angajaților rămași,
subliniază CEO Stefan Krug. Împreună cu președintele consiliului de administrație Michael Stoschek, mă angajez într-o implementare responsabilă din punct de vedere social, în strânsă consultare cu reprezentanții angajaților.
Un gigant din industria auto face concedieri în masă. Cum a făcut anunțul? Are 38.000 de angajați - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Un director a criticat decizia managementului la un eveniment al companiei
Chemați la deschiderea unei creșete pentru copiii angajaților, aceștia au asistat și la un mesaj bizar venit din partea unui director executiv.
Iată ce s-a întâmplat.
În urmă cu câteva zile, furnizorul de automobile din Franconia Brose a invitat oamenii la un eveniment dedicat deschiderii „Kids Club Bamberg” - o creșă și un centru de zi pentru copiii angajaților.
Managerii folosesc de obicei astfel de evenimente ca o oportunitate de a lăuda angajamentul companiei față de angajații săi și de a ține discursuri de mulțumire. Bernhard Blauth, pe de altă parte, a profitat de ocazie pentru a citi actul revoltei propriei sale conduceri și, implicit, lui însuși. Și Brose a publicat textul discursului său.
Desigur, Blauth a lăudat facilitatea socială, „care este unică în regiunea Bamberg în ceea ce privește calitatea și dotările sale”. Dar apoi prietenia s-a terminat.
Citește și: Cutremur în industria auto. Un mare furnizor german intră în faliment. Angajații pleacă acasă
Când decizia de a construi grădinița a fost luată în 2021, „impactul masiv al crizei globale în industria auto în dimensiunea sa actuală nu era încă previzibil”, a spus Blauth.
Astăzi, a sugerat el, probabil că nu vor mai construi nimic. Totuși, oprirea construcției nu ar fi avut sens deoarece toate contractele fuseseră deja atribuite firmelor executante.
„Din păcate”, a spus Blauth, „conducerea noastră a evaluat greșit evoluțiile economice de mulți ani și o face și astăzi”. Oricât de dură ar fi critica, este de înțeles dată fiind situația companiei. Și totuși cuvintele erau remarcabil de clare. În calitate de șef al resurselor umane, Blauth este membru al echipei de management pe care a criticat-o din 2023.
Este greu de imaginat că Blauth și-a ales cuvintele fără sprijin de sus, eventual chiar de la proprietari. Orice altceva ar fi sinucidere profesională, scrie sueddeutsche.de.
Aceasta nu este singura mare afacere care a luat decizia reducerii numărului angajaților pentru a ieși din problemele financiare. Însă sunt și alte probleme grave. Multe companii nu au reușit să se salveze și au intrat în faliment. Oamenii au rămas fără locuri de muncă.