Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022 - Parada celor mai spectaculoase mașini clasice din lume

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 25.06.2022 - 16:59

Concorso d’Eleganza Villa d’Este, cel mai important și exclusivist eveniment de profil din lume pentru autovehiculele clasice, alături de Pebble Beach, nu a trădat nici anul acesta așteptările, deși are o vârstă venerabilă – prima ediție a fost organizată în 1929.

SHARE

Colecționarii, artiștii restauratori și pasionații de mașini cu poveste și suflet s-au întâlnit din nou, în perioada 19-21 mai, în grădina Villa dʼEste şi în vecinătatea Villa Erba, de pe malul Lacului Como din Italia, pentru a admira aproximativ 100 de automobile legendare și a desemna „BMW Group Trophy - Best of Show“, precum și câștigătoarele celor 7+1 categorii ale concursului de frumusețe din acest an. Nu în ultimul rând, Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022 a găzduit aniversările de 50 de ani BMW M GmbH și 75 de ani Ferrari. 

Cele șapte categorii principale ale concursului au primit denumiri care să reflecte aniversările și superlativele competiției din acest an: Clasa A – The golden age of elegance: the art deco era of motor car design (Epoca de aur a eleganţei: era art deco a designului auto), Clasa B – Kompressor! The supercharged Mercedes-Benz (Kompressor! Mercedes-Benz supraalimentat), Clasa C – Celebrating 150 seasons at Villa d’Este: how grand entrances were once made (150 de sezoane la Villa d’Este: intrările spectaculoase de altă dată), Clasa D – The Cavallino at 75: eight decades of Ferrari represented in eight icons (Căluţul Cabrat la 75 de ani: opt decenii de Ferrari reprezentate în 8 simboluri), Clasa E – Born for the racetrack: „Win on Sunday, sell on Monday“ (Născut pentru circuit: „Câştigă duminică, vinde luni“), Clasa F – 50 years of mean machinery: BMW M cars and their ancestors (50 de ani de maşinii puternice - automobilele BMW M şi predecesorii lor) și Clasa G – Breaking the speed barrier: pioneers that pursued the magic 300 kph (Spărgând bariere de viteză: pionieri în căutarea limitei magice de 300 km/h). 

Separat a fost rezervată o categorie pentru conceptele contemporane și prototipuri, Concorso d’Eleganza Villa d’Este neprezentând doar cele mai mai valoroase exponente din istoria automobilului, ci şi o perspectivă asupra mobilităţii viitorului. 

Aston Martin Bulldog - „Coppa d’Oro Villa d’Este“

Supercarul Aston Martin Bulldog înscris în Clasa G – Breaking the speed barrier: pioneers that pursued the magic 300 kph (Spărgând bariere de viteză: pionieri în căutarea limitei magice de 300 km/h), aflat în proprietatea miliardarului american Phillip Sarofim, a câștigat „Coppa d’Oro Villa d’Este“ 2022, cea mai importantă distincție a concursului (votul publicului).

Fabricat în 1979, Aston Martin Bulldog dispune de un motor V8, twin-turbo, de 5,3 litri, care dezvoltă 600 de cai putere. În anii 1970, producătorul spunea că poate atinge 381 km/h, dar în teste a ajuns doar la 307 km/h.

Bugatti Tipo 57 S - „BMW Group Trophy - Best of Show“

Juriul specializat al Concorso d’Eleganza Villa d’Este a acordat premiul „BMW Group Trophy - Best of Show“ unui Bugatti Tipo 57 S din 1937.

Automobilul aflat în posesia lui Andrew Pisker din Monaco are o caroserie tip cabriolet semnată de atelierul francez Carrosserie Vanvooren și a fost produs doar în 60 de exemplare.

Bugatti Bolide - Concorso d’Eleganza Design Award for concept cars and prototypes

Bugatti Bolide este, fără îndoială, cel mai extrem hypercar, dacă se poate spune așa, produs până în prezent de constructorul francez.

Mașina dispune de un motor quad-turbo, cu arhitectură W16, de 8.0 litri, care dezvoltă 1.850 de cai putere și un cuplu de 1.850 Nm, și nu cântărește decât 1.240 de kilograme.

De asemenea, merită menționate și alte șapte premii acordate unor bijuterii pe patru roți în cadrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022: BMW M Trophy (pentru cea mai puternică mașină) – Ferrari F40 LM din 1993; FIVA Trophy (pentru cel mai bine conservat vehicul cu patru roți dinainte de Război) – Bugatti Type 59 Sports din 1934; ASI Trophy (pentru cel mai bine conservat vehicul de după Război) – Maserati A6 GCS MM din 1954; Trofeo Automobile Club Cernobbio (pentru mașina care a venit de cel mai departe) - Mercedes-Benz 300 SL Roadster din 1960; Vranken Pommery Trophy (pentru cea mai iconică mașină) - Mercedes-Benz 710 SS din 1966; Auto & Design Trophy (cel mai radical design) - Ferrari 365 P Berlinetta Speciale din 1966; BMW Group Classic Trophy (cea mai dificilă restaurare) - Cord 812 Phaeton din 1936.

„M“, cea mai puternică literă a alfabetului, a împlinit 50 de ani

Pe 24 mai 2022, s-au împlinit 50 de ani de la înfiinţarea BMW M GmbH, de la nașterea cele mai puternice litere a alfabetului, „M“.

Iar Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022 a fost prima scenă a „petrecerii“ aniversare.

În 1972, primul BMW dezvoltat de Motorsport GmbH (redenumit BMW M GmbH, în 1993), sub bagheta magică a lui Jochen Neerpasch, BMW 3.0 CSL (E9), cu „L“ de la „Leicht“, adică „ușor“.

Mașina omologată pentru curse dispunea, de pildă, de portiere, capotă motor și capotă portbagaj din aluminiu și de geamuri laterale din plexiglass.

Eleronul spate gigantic, care i-a adus porecla de „Batmobile“, era livrat în portbagaj, deoarece nu putea fi folosit legal pe șoselele din Germania.

Acum, când „M“ a împlinit 50 de ani, BMW a resuscitat legenda și a lansat, în premieră, la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022, noul BMW M4 CSL, un model ediție specială ce îmbină pasiunea curselor old-school cu tehnologia inovatoare pentru a crea o experiență de performanță inimitabilă.

De asemenea, BMW Group Classic a făcut o punte între trecutul, prezentul şi viitorul mobilităţii, prin prezentarea automobilelor de colecţie istorice şi actuale. Viitorul a fost prezentat de BMW i7, primul BMW Seria 7 electric. M4 CSL este definit de două caracteristici tehnice de bază: o creştere a puterii cu 40 de cai putere faţă de actualul BMW M4 Competition Coupé, la 550 cai putere, şi o reducere a masei cu 100 de kilograme. Acesta este cel mai puternic motor cu şase cilindri în linie instalat vreodată din fabrică pe un model de serie.

75 de ani de Ferrari

Cea de-a 75-a aniversare a producătorului italian Ferrari a fost onorată cu propria sa categorie de competiţie la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022 - „Cavallino at 75: eight decades of Ferrari represented in eight icons“.

Cele opt icon-uri Ferrari au fost: Ferrari 375 America (1953), Ferrari 250 GT Zagato (1956), Ferrari 335 S (1958), Ferrari 400 Superamerica Aerodinamica (1964), Ferrari 365 P Berlinetta Speciale Three Seater (1966), Ferrari 275 GTB / 4 (1967), Dino 206 GT (1968) și Ferrari 365 GTS / 4 Daytona Spider (1971).

Rolls-Royce Boat Tail – Cea mai scumpă mașină nouă din lume

Rolls-Royce a ales Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022 pentru prezentarea celui de-al doilea model exclusivist Boat Tail.

Asamblat în întregime manual, modelul unicat a fost realizat de departamentul Rolls-Royce Coachbuild și are un preț estimat la 26 de milioane de euro. Rolls-Royce Boat Tail măsoară 5.8 metri lungime, iar designul a fost gândit pornind de la ambacarțiunile de lux.

Mașina e vopsită în două nuanțe de albastru, are un parbriz rotunjit puternic în zonele laterale, plafonul din material textil este detașabil, iar pe planșa de bord a fost integrat furnir și o decorație realizată prin tehnica Guilloche.

La interior există un frigider dublu, tacâmuri din argint și veselă din porțelan. În portbagaj există un parasolar, două măsuțe de cocktail și două scaune care pot fi pliate.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.