De peste 100 de ani, Citroën demonstrează că, prin curaj și creativitate, mobilitatea poate să devină accesibilă, lansând fel de fel de modele legendare. Iar acum, prin prezentarea cvadriciclu 100% electric Ami, marca arată că se află în plin proces de adaptare la stilul de viață al noilor generații și la noile provocări ale mobilității urbane datorate traficului aglomerat și poluării. Mașinuța nu necesită permis de conducere, putând fi condusă de la vârsta de 16 ani în multe state din Uniunea Europeană, inclusiv România, oferă confort și protecție net superioare unor alternative de transport precum trotinetele electrice, bicicletele sau scuterele și beneficiază de oferte "À la Carte" accesibile, adaptate tuturor tipurilor de utilizare, de la car sharing, la servicii Free2Move sau de închiriere pe termen lung.
În Franța, de exemplu, Ami poate fi închiriat pe termen lung începând cu 19.99 €/lună (48 de luni, avans 2,644 € și ecobonus 900€, TVA inclusă), poate fi utilizat în sistem car-sharing, prin Free2Move, de la 0.26€/min (în baza unui abonament lunar de 9.90€, fără niciun angajament) sau poate fi achiziționat începând cu suma de 6.000 €, TVA inclusă (bonus 900€, TVA inclusă).
Primul cvadriciclu de marcă cu aer de mașină
Renault a fost primul mare constructor care a făcut pasul către cvadriciclurile urbane electrice, în 2012, cu Twizy. Dar Twizy este mai mult un fel de ATV cu acoperiș, pasagerii stând unul în spatele celuilalt, iar portierele nu au geamuri. Opțional, se pot monta folii din plastic pe post de geamuri laterale.
Prin urmare, Citroën Ami este primul cvadriciclu cu aer și arhitectură de automobil adevărat. Mașinuța are 2,41 metri lungime, fiind cu 9 centimetri mai scurtă decât primul model Smart ForTwo, și o lățime de 1,52 metri, oferind spațiu și confort suficient pentru doi pasageri care călătoresc aproape unul lângă altul (alinierea scaunelor este puțin decalată, pentru mai mult spațiu la nivelul umerilor), ca în orice mașină normală. Habitaclul este ventilat și încălzit (nu dispune de aer condiționat), iar geamurile fixe ale portierelor pot fi deschise, prin basculare manuală, ca la legendarul Citroën 2CV.
Inedit, portierele se deschid în sens diferit: cea de pe dreapta, normal, iar cea a șoferului în sens invers, spre spate.
Citroën Ami este animat de un motor electric de 8,2 cai putere, alimentat de o baterie cu o capacitate de 5,5 kWh. Cvadriciclul ce poate fi condus fără permis de la 16 ani poate atinge o viteză maximă de 45 km/h, are o autonomie de până la 70 de kilometri, ceea ce pentru drumurile urbane zilnice obișnuite este suficient, și se încarcă în trei ore, ca un smartphone, de la o priză normală (220 V – 10 A).
"Timp de 100 de ani, Citroën a pus inovația și creativitatea în serviciul libertății de mișcare pentru toată lumea. Anul acesta, marca prezintă o nouă soluție de mobilitate urbană accesibilă tuturor: compact, protector, 100% ëlectric, fără permis de conducere și accesibil. Ami – 100% ëlectric își propune să fie o adevărată lovitură, o soluție adaptată la noile moduri de consum. Această idee grozavă a fost un concept în urmă cu un an. Suntem mândri că acest concept devine astăzi realitate", a declarat Vincent Cobée, CEO Citroën.
Citește și...