Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 23.09.2024 - 10:24
Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia - Foto: Nio - Imagine cu rol ilustrativ
Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia - Foto: Nio - Imagine cu rol ilustrativ

Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia, pe care Grupul Volkswagen se gândește să o închidă din cauza vânzărilor slabe ale modelului Q8 e-tron.

SHARE

Industria auto din Europa se clatină pe fondul electrificării forțate, a investițiilor enorme în această direcție, a vânzărilor slabe de mașini electrice și a concurenței modelelor chinezești cu prețuri mult mai mici.

UE a decis să taxeze suplimentar mașinile electrice făcute în China în încercarea de a limita „invazia”, dar constructorii chinezi au găsit soluția. Încep să-și facă uzine sau să preia unele deja existente pe „Bătrânul continent”. Un exemplu, este Nio. 

Citește și: China construiește o fabrică de 10 hectare la granița cu România. Cu ce vrea să „invadeze” Europa?

Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia

Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a fost identificat ca potențial cumpărător al uzinei Audi din Bruxelles, o unitate emblematică care riscă să fie închisă. În cazul în care tranzacția va avea loc, aceasta ar putea da o nouă viață fabricii și ar consolida prezența Nio în Europa.

De câteva luni, nimic nu merge bine la uzina Audi din Bruxelles, cândva un simbol al expertizei belgiene în domeniul automobilelor.

Grupul Volkswagen, care deține Audi, a anunțat în iulie că ia în considerare închiderea fabricii. Motivul a fost cererea slabă pentru Q8 e-tron, singurul model produs în prezent.

Citește și: „Motorul Europei”, „înfundat” de mașinile chinezești. Germania ia în calcul să ajute Volkswagen

Fabrica Audi din Belgia ar putea fi însă „salvată” de Nio, o companie în creștere rapidă care vede în această oportunitate o modalitate de a ocoli barierele comerciale ale UE, susține cotidianul belgian De Tijd

Achiziționarea uzinei Audi din Bruxelles ar permite producătorului chinez Nio să evite taxele suplimentare de import ridicate pregătite de Uniunea Europeană pentru mașinile electrice făcute în China.

Începând din 4 iulie 2024, Comisia Europeană, în urma unei investigații demarate în octombrie 2023 în ceea ce privește sprijinul acordat de statul chinez producătorilor autohtoni de mașini electrice, a decis ca, temporar, autovehiculele electrice făcute în China și importate pe „bătrânul continent” să fie taxate suplimentar cu între 27,4% și 47,6%, pe lângă taxa vamală de 10%.

Citește și: Taxele UE pentru mașinile electrice din China: Reduceri pentru Tesla, VW și BMW. Beijingul supărat

Nio nu a confirmat oficial că e interesat de fabrica Audi din Belgia, dar potrivit cotidianului belgian De Tijd chinezii pregătesc o ofertă serioasă.

Potrivit sindicatelor belgiene, o delegație de investitori chinezi a vizitat deja amplasamentul din Bruxelles.

Dacă Nio cumpără uzina Audi din Bruxelles, ar putea fi o ușurare pentru angajați și pentru economia locală. Închiderea uzinei, preconizată de Volkswagen, riscă să lase sute de persoane fără loc de muncă.

În trecut, Audi a dat în judecată Nio și a câștigat procesul pentru folosirea unor mărci înregistrate. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te