Guvernul german ia în considerare sprijinirea Volkswagen AG, a anunţat vicecancelarul şi ministrul Economiei, Robert Habeck, când a fost întrebat despre problema concedierilor la cel mai mare producător auto al ţării, informează Reuters.
Ca idee, fluxul de numerar auto al Volkswagen AG, un indicator cheie al sănătății operaționale, a devenit negativ în prima jumătate a anului 2024, la minus 100 de milioane de euro, față de o valoare pozitivă de 2,5 miliarde de euro, în aceeași perioadă a anului trecut.
Citește și: Piața de mașini electrice merge prost în UE. Fabricanții, în panică. Riscă amenzi de 13.000.000.000€
„Motorul Europei”, „înfundat” de mașinile chinezești. Germania ia în calcul să ajute Volkswagen
Luna aceasta, grupul auto a informat că va reduce semnificativ costurile la marca sa Volkswagen în Germania, citând concurenţa puternică, productivitatea redusă şi costurile ridicate.
"VW are o importanţă esenţială pentru Germania", le-a spus jurnaliştilor Habeck. Acesta va vizita vineri o fabrică VW din oraşul Emden.
Publicaţia germană "Manager Magazin" anunţase, fără a preciza sursa informaţiei, că oficialii VW au în vedere reducerea cu 30.000 a numărului de angajaţi, pe termen mediu, sau aproximativ 10% din forţa totală de muncă a grupului Volkswagen în Germania. Habeck a refuzat să comenteze informaţia, în timp ce un purtător de cuvânt al sindicatului a declarat că cifrele "nu au nicio bază şi sunt pur şi simplu un nonsens".
Citește și: 100.000.000 € pierderi. Producător auto global cu maşini populare în România, în mare dificultate
Conducerea şi sindicatul urmează să înceapă negocieri săptămâna viitoare, după ce luna aceasta grupul Volkswagen AG a anunţat că va abandona o serie de acorduri de muncă, inclusiv garantarea locurilor de muncă până în 2029, la şase fabrici din Germania, ceea ce sporeşte perspectiva concedierilor din 2025.
Astfel, compania ar putea închide fabrici în Germania, pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, ceea ce a dus la îngrijorări la nivel înalt în cadrul Guvernului de la Berlin.
Citește și: Efectul mașinilor chinezești: Volkswagen ia în calcul în premieră închiderea de fabrici în Germania
Cel mai mare producător auto din Europa a anulat acordul din 1994 privind garantarea locurilor de muncă, ca parte a măsurilor de reducere a costurilor, în urma încetinirii vânzărilor, şi a concurenţei vehiculelor mai ieftine din Asia.
Volkswagen se confruntă cu numeroase provocări, inclusiv diminuarea cererii pentru automobilele sale, în special automobile electrice, intensificarea concurenţei din China şi o structură complexă de guvernare care, potrivit unor investitori şi analişti, încetineşte procesul de luare a deciziilor în perioade de criză.