Cea mai mare investiție din istoria Ungariei vine din China: 7,3 mld euro. Mercedes, primul client

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.08.2022 - 08:33
Chinezii de la CATL au anunțat construirea cele mai mari fabrici de baterii pentru mașini electrice din Europa la Debrecen. / Foto: Profimedia
Chinezii de la CATL au anunțat construirea cele mai mari fabrici de baterii pentru mașini electrice din Europa la Debrecen. / Foto: Profimedia

Chinezii de la CATL au anunțat construirea cele mai mari fabrici de baterii pentru mașini electrice din Europa la Debrecen, în Ungaria, la circa 30 de kilometri de granița cu România. Investiția se ridică la 7,3 miliarde de euro și este cea mai mare din istoria Ungariei.

SHARE

Cel mai mare producător mondial de baterii pentru vehicule electrice, cea mai mare fabrică de baterii pentru vehicule electrice din Europa, cea mai mare investiție străină din istoria Ungariei. Grupul chinez CATL a anunţat vineri că va construi în Ungaria, la Debrecen, o uzină de baterii electrice în valoare de 7,3 miliarde de euro, cu o capacitate de 100 GWh. Lucrările vor începe în acest an, după obţinerea aprobărilor necesare, urmând să se întindă pe o perioadă de maximum 64 de luni.

Această investiţie va marca „un salt uriaş în expansiunea globală a CATL”, a subliniat fondatorul şi preşedintele grupului chinez, Zeng Yuqun, relatează Reuters.

Citește și: VIDEO BMW iFactory de la Debrecen, la 30 km de România, prima fabrică auto fără emisii de CO2

De ce a ales CATL Ungaria și Debrecen

Suzuki, Opel, Audi și Mercedes-Benz fabrică deja în Ungaria diferite modele, producția totală depășind 400.000 de mașini pe an. Însă, cum lucrurile și tehnologia în industria auto evoluează în ritm de galop, iar, în goana după profit, constructorii caută permanent soluții de dezvoltare la prețuri cât mai competitive, autoritățile de la Budapesta investesc și au, se pare, un plan bine structurat pentru atragerea de noi investitori.

De exemplu, Ungaria a investit 13 milioane de euro într-un nou circuit de teste la Zalaegerszeg, iar Bosch a primit sprijinul autorităților pentru a construi o facilitate de testare de 10.000 de metri pătrați, facilitate ce se va concentra pe dezvoltarea condusului autonom și a mobilității electrice.

De asemenea, Ungaria a devenit un hub important pentru producţia de vehicule electrice şi baterii în Europa. Iar Debrecen este deja locul unde se construieşte o uzină a grupului auto german BMW pentru „Neue Klasse”.

Mercedes-Benz, primul client al fabricii de baterii chinezești CATL din Ungaria

Mercedes-Benz este primul producător de automobile care va primi celule de baterii de la o nouă fabrică de 7,34 miliarde de euro pe care firma chineză CATL intenţionează să o construiască în Ungaria, a anunţat vineri grupul german, adăugând că este cel mai mare volum iniţial de comenzi pentru fabrică, transmite Reuters.

Citește și: Viktor Orban, „recompensat” pentru discursul anti-european: 7,3 miliarde € din China pentru o uzină

Mercedes-Benz a declarat că acordul a marcat următoarea etapă în direcţia obiectivului său de a atinge o capacitate de producţie a bateriilor de peste 200 de gigawaţi oră (GWh), în opt locuri de producţie la nivel mondial, până la sfârşitul deceniului.

”Cu CATL avem ca partener un lider tehnologic care să ne ofere – în calitate de primul şi cel mai mare client al capacităţii iniţiale a noii fabrici – celule de baterie neutre în CO2 de top pentru viitoarea generaţie de vehicule electrice din Europa”, a spus Markus Schaefer, membru al consiliului de conducere al Mercedes-Benz.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te