CATL a precizat că lucrările de construcţie la uzina sa de baterii cu o capacitate de 100 GWh, ce va fi amplasată în oraşul Debreţin, estul Ungariei, cea mai mare investiţie de peste hotare a grupului chinez, vor începe în acest an, după obţinerea aprobărilor necesare, urmând să se întindă pe o perioadă de maxim 64 de luni.
Citește și: FBI, la Mar-a-Lago, căuta dovezi că Trump a vrut să vândă secrete nucleare către Arabia Saudită
La finalizare, aceasta ar urma să fie cea mai mare uzină de celule pentru baterii electrice din Europa şi, de asemenea, a doua facilitate de producţie a CATL din regiune. La uzina de la Debreţin vor fi produse celule şi module de baterii pentru constructori auto precum Mercedes-Benz, BMW, Stellantis şi Volkswagen.
Această investiţie va marca "un salt uriaş în expansiunea globală a CATL", a subliniat fondatorul şi preşedintele grupului chinez, Zeng Yuqun.
Citește și: David Popovici, calificat în finala probei de 100 m la Europene, cu un nou record continental
În paralel, compania chineză continuă cu planurile privind debutul producţiei de baterii în America de Nord până în 2026, pentru clienţi precum Ford Motor, în pofida tensiunilor dintre Beijing şi Washington.
Investiţia CATL este crucială şi pentru Ungaria, care a devenit un hub important pentru producţia de vehicule electrice şi baterii în Europa. Debreţin este deja locul unde se construieşte o uzină a grupului auto german BMW, în timp ce rivalul Audi are deja o uzină la Gyor, vestul Ungariei, iar Mercedes-Benz operează o uzină la Kecskemet, centrul Ungariei.
Citește și: Apa de ploaie este toxică. Ce conține și de ce nu mai este bună de băut?
Compania chineză a mai anunţat că examinează de asemenea posibilitatea de a-şi uni forţele cu partenerii locali pentru a pune la punct facilităţi pentru materialele necesare producţiei de baterii în Europa.