Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, capătă noi dimensiuni. China arată cine e șeful resurselor pentru mașinile electrice, închizând o importantă mină de litiu și generând haos pe burse. Prețurile litiului au bubuit instant.
„Revoluție”, în lumea mașinilor electrice! Chinezii au făcut o baterie ce oferă până la 1.500 km de autonomie. Evident, în funcție de tipul și puterea automobilului pe care este montată.
Ungaria aduce patru investitori, care bagă miliarde de euro în fabrici, construite toate la câteva zeci de kilometri de frontiera cu România.
Ungaria devine motorul industriei chineze de mașini electrice în UE. Premierul Viktor Orban nu s-a închinat doar la Rusia, ci și la China, oferind incentive și facilități investitorilor chinezi.
Chinezii de la CATL, cel mai mare producător de baterii pentru mașini electrice din lume, au deschis o fabrică în provincia Guizhou cu o capacitate uimitoare. De pe „bandă” iese o celulă de baterie pe secundă, iar producția unei baterii de Tesla, de pildă, durează 2,5 minute.