Inginerii de la Centrul de testare și tehnologie ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) din Landsberg am Lech au parcurs peste 100.000 de kilometri cu un Volkswagen ID.3, în doi ani și jumătate, pentru a afla cum se degradează bateria de înaltă tensiune a mașinii electrice, având în vedere că producătorul garantează că aceasta va avea o capacitate netă de cel puțin 74% din cea inițială după 8 ani de exploatare sau 160.000 de kilometri.
Citește și: Care sunt cele 3 mașini electrice pe care le mai poți lua cu vouchere. Tesla, exclusă de Ciolacu
Mașina de test a fost un VW ID.3 Pro S, cu baterie cu o capacitate netă de 77 kWh. Iar specialiștii ADAC au constatat că, după 100.000 de kilometri parcurși în trafic real și fără a proteja în vreun fel acumulatorul, bateria nu s-a degradat decât cu 7%. Adică, mai avea 93% „viață”.
Pentru a parcurge cât mai repede 100.000 de kilometri, ID.3-ul testat de ADAC a fost încărcat foarte des până la 100%, la stații de încărcare rapidă (DC), contrar recomandărilor producătorului, care spune că astfel de practici pot uza mai accentuat bateria și că e mai bine ca bateria să fie încărcată 20-80%, eventual, la stații AC mai lente.
Citește și: Șef Toyota: Mașinile electrice au sens în țări ca Norvegia, unde energia e curată, nu din cărbune
Testul de anduranță efectuat de ADAC cu VW-ul ID.3 a fost primul de acest fel pentru un vehicul din familia „ID” a constructorului german.
Pe parcursul testului, ID.3-ul a fost verificat în repetate rânduri de inginerii ADAC de la Centrul de testare și tehnologie din Landsberg am Lech.
ADAC analizează, în general, opt criterii principale și peste 300 de subcriterii - de la tehnologie și siguranță, până la manevrabilitate, ușurință în exploatare și impactul asupra mediului.