sâmbătă 18 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3489
Abonează-te
Newsweek România

Cât de mulțumiți sunt șoferii de mașinile lor? Subaru și Lexus, locul 1 în clasa lor. Vezi top-urile

Data publicării: 26.09.2025 • 16:50
Studiul auto realizat de American Customer Satisfaction Index arată cât de mulțumiți sunt șoferii din SUA de mașinile lor - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Studiul auto realizat de American Customer Satisfaction Index arată cât de mulțumiți sunt șoferii din SUA de mașinile lor - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Mass-market” - Foto: theacsi.org
Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Mass-market” - Foto: theacsi.org
Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Luxury” - Foto: theacsi.org
Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Luxury” - Foto: theacsi.org

În fiecare an, studiul auto realizat de American Customer Satisfaction Index arată cât de mulțumiți sunt șoferii din SUA de mașinile lor. Ediția 2025 a ACSI este condusă de Subaru la categoria „Mass-market” și de Lexus la categoria „Luxury”.

Capacitatea de a concura atât la capitolul calitate, cât și la capitolul valoare, va fi esențială pentru satisfacția și fidelizarea clienților în climatul economic actual, sub presiune din cauza prețurilor din ce în ce mai mari și a problemelor financiare ale oamenilor.

Scorul ACSI general al industriei auto la nivelul SUA a scăzut cu 1%, ajungând la 79, în 2025, și au apărut doi lideri clari în ceea ce privește satisfacția clienților.

Citește și: Piața auto UE a stagnat. România, a 4-a cea mai mare scădere, -9,6%. Bulgaria, +8,5%

 

Cât de mulțumiți sunt șoferii de mașinile lor? Subaru și Lexus, locul 1 în clasa lor. Vezi top-urile

Lexus este liderul general al pieței din SUA (Mass-market + Luxury), cu un scor de 87 puncte (în creștere cu 6%), iar Mercedes-Benz se află pe locul secund în segmentul „Luxury”, cu 82 puncte. 

În segmentul „Mass-market”, Subaru a preluat conducerea în totalitate, cu o creștere de 2%, ajungând la 85 puncte, cu 3 puncte înaintea Mazda și Toyota. Segmentul de lux per total a scăzut cu 1%, ajungând la 80 puncte, în timp ce segmentul „Mass-market” a rămas neschimbat, la 79 puncte. 

Pe măsură ce prețurile mașinilor cresc, datele ACSI indică faptul că clienții de lux devin mai sensibili la prețuri.

Rezultatele ACSI se bazează pe sondaje efectuate într-un interval de 12 luni care se încheie în iunie 2025. Scorurile ACSI sunt raportate pe o scară de la 0 la 100.

Citește și: Cum s-a schimbat topul celor mai vândute mașini în Europa în 20 ani. De la Astra și Golf, la Dacia

ACSI, dezvoltat în 1994 de Universitatea din Michigan, este singurul indice național care măsoară satisfacția clienților din Statele Unite, prin sondaje transversale ce acoperă diverse sectoare industriale. Studiul din 2025 dedicat industriei auto se bazează pe 9.949 de interviuri realizate prin e-mail între iulie 2024 și iunie 2025.

Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Mass-market”

După ce au ocupat primul loc în urmă cu un an, Subaru (în creștere cu 2%) și Toyota (în scădere cu 1%) s-au îndreptat în direcții diferite în 2025.

Subaru conduce cu 85 puncte, în timp ce Mazda (în creștere cu 1%) a ajuns pe locul doi, la egalitate cu Toyota, cu 82 puncte.

Apoi, trei mărci se află în imediata apropiere, cu 81 puncte: Buick (în creștere cu 1%), GMC (în creștere cu 3%) și Honda (în scădere cu 1%).

Subaru și-a menținut rolul de lider ACSI, bazându-se pe reputația sa pentru siguranță și fiabilitate. Subaru s-a bucurat de o creștere puternică a vânzărilor în ultimii ani și ar putea continua acest lucru în 2025, cu oferte precum un Forester reproiectat, opțiunea pentru un motor Crosstrek mai puternic și noi opțiuni de echipare pentru Ascent și Outback.

Citește și: Românii nu se înghesuie la mașini electrice și mai ales la cele chinezești. Niciuna, în TOP 30

În 2025, SUBARU a obținut cel mai înalt calificativ la următoarele categorii cheie evaluate:

  • Locul 1 în Categoria Cele mai Sigure Vehicule – pentru al 6-lea an consecutiv
  • Locul 1 în Categoria Calitatea Produsului – pentru al 5-lea an consecutiv
  • Locul 1 în Categoria Calitatea Generală a Produsului și Serviciilor – pentru al 3-lea an consecutiv
  • Locul 1 în Categoria Valoare Percepută – pentru al 3-lea an consecutiv
  • Locul 1 în Categoria Fiabilitate – pentru al 2-lea an consecutiv
  • Locul 1 în Categoria Performanță – pentru al 2-lea an consecutiv

Creșterea vânzărilor GMC în 2024 a reflectat actualizările din gama sa, care contribuie la creșterea scorului ACSI cu 3% în 2025.

Hyundai (80 puncte) se bucură, de asemenea, de o îmbunătățire de 3% în acest an, în mare parte datorită satisfacției sporite a clienților săi de ICE.

Iar Grupul Stellantis continuă să se confrunte cu o satisfacție mai scăzută a șoferilor din SUA pe fondul lansărilor de produse întârziate din 2024.

Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Mass-market” - Foto: theacsi.org

Foto: Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Mass-market”

Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Luxury”

Lexus a urcat cu 6% până pe primul loc al ACSI 2025, la 87 puncte, depășind co-liderii de lux de anul trecut, Mercedes-Benz (în scădere cu 1%, la 82) și Tesla (în scădere cu 2%, la 81).

Mercedes-Benz ocupă acum locul al doilea, cu Tesla și Cadillac (în scădere cu 1%, la 81) la egalitate pe locul 3.

Deși satisfacția față de hibride este în scădere cu 2% pentru industria auto în general, Lexus are succes în rândul clienților de hibride din SUA, care raportează o creștere mare a satisfacției în acest an. Vânzările de hibride Lexus au contribuit la propulsarea mărcii către cele mai bune vânzări din primul trimestru din SUA pentru 2025.

Datele de la sfârșitul anului 2024 au indicat că cinci modele Lexus s-au numărat printre primele 15 cele mai populare hibride de lux în SUA.

Satisfacția șoferilor din SUA în cazul Audi a scăzut cu 4%, ajungând la 77 puncte în 2025, vânzările pentru prima jumătate a anului fiind în scădere cu 12% față de anul precedent. Frustrarea în rândul clienților de vehicule electrice explică o mare parte din declinul ACSI al mărcii.

Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Luxury” - Foto: theacsi.org

Foto: Indicele de satisfacție al clienților în segmentul „Luxury”

BMW înregistrează, de asemenea, un scor mai mic în acest an, scăzând cu 5%, până la 75 puncte ACSI. La fel ca în cazul Audi, datele ACSI indică îngrijorări cu privire la vehiculele electrice BMW. În timp ce vânzările BMW au crescut cu 1,6% în prima jumătate a anului 2025, vânzările de vehicule electrice au scăzut cu peste 20%.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră