Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 08.09.2024 - 15:02
Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta. Dacă sunt marcate doar cu „M+S”, trebuie aruncate și înlocuite cu unele noi, conforme. Altfel, poliția vă poate da amendă.

SHARE

Autoritățile din Germania și Franța au anunțat că, începând din octombrie 2024 și, respectiv, din noiembrie 2024, cauciucurile de iarnă și All-Seasons marcate doar cu „M+S” sunt interzise prin lege.

Prin urmare, anvelopele ce pot fi folosite pe mașini începând din iarna 2024/2025 în cele două țări trebuie să fie marcate cu simbolul special „3PMSF”, de tip fulg de zăpadă şi munte.

Citește și: VIDEO Cauciucuri de iarnă sau „All-Seasons”? Grosimea zăpezii și stilul de condus motivează alegerea

Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta

Anvelopele utilizabile iarna marcate doar cu „M+S” pe lateral nu mai sunt fabricate de la sfârșitul anului 2017.

Deci, teoretic, având în vedere că au deja 7 ani vechime, nu ar trebui să mai existe pe autovehicule, fiind vechi. Chiar dacă mai au „carne”, compușii chimici îmbătrânesc și pneul își pierde elasticitatea și implicit aderența, potrivit specialiștilor.

Deocamdată, în România, legea spune că „toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (însemnând noroi și zăpadă), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională rutieră”. Dar legislația ar putea fi aliniată curând la cea europeană.

Care cauciucuri ce pot fi utilizate iarna în Germania și Franța începând din iarna 2024/2025

Începând din iarna 2024/2025, în Germania și Franța, pentru început, pot fi utilizate doar pneurile omologate cu simbolul „3PMSF”, de tip fulg de zăpadă şi munte, eventual alături de simbolul „M+S” (Mud = noroi, Snow = zăpadă), pe flanc.

Atât pneurile specializate de iarnă, cât și cele „All-Seasons” ce pot fi utilizate în continuare cu succes în anotimpul rece, dispun de aceste marcaje încă de la sfârșitul anului 2017. 

Producătorii de anvelope de top la nivel mondial consideră că marcajul pentru o anvelopă de iarnă de ultra-înaltă performanță este muntele cu trei piscuri și fulgul de nea, aspect ce nu apare în prevederea legislativă de la noi din țară.

Citește și: Șoferii pot prelungi durata de viață a cauciucurilor mașinii cu un „truc” banal. Cum se face corect

Prin urmare, asigurați-vă că anvelopele dvs. pentru iarnă au așa-numitul simbol alpin - un munte cu trei vârfuri zimțate și un simbol fulg de zăpadă în față.

Multe anvelope au, de asemenea, ambele marcaje – „M+S” și simbolul Alpin. Asta rămâne permis. Dar, încă o dată, important este simbolul „3PMSF”.

Deci, până vremea se va răci și va veni vremea cauciucurilor de iarnă, ar trebui să verificați dacă acest simbol alpin lipsește de pe gumele mașinii. În caz afirmativ, nu le mai puteți folosi de iarna aceasta (este valabil și pentru anvelopele pentru toate anotimpurile cu marcaje M+S și fără simbolul alpin) cel puțin în Germania și Franța.

Și dacă tot vă uitați la anvelopele de iarnă, verificați și limita de uzură: adâncimea benzii de rulare, a profilului, nu trebuie să fie mai mică de 4 milimetri (deși legea cere doar 1,6 milimetri) pentru ca acestea să-și facă optim treaba.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te