6 sfaturi pentru șoferi de la RAR privind frânele și direcția mașinilor. Ce piese sunt periculoase?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 02.09.2024 - 11:09
6 sfaturi pentru șoferi de la RAR privind frânele și direcția mașinilor. Ce piese sunt periculoase? - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
6 sfaturi pentru șoferi de la RAR privind frânele și direcția mașinilor. Ce piese sunt periculoase? - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Specialiștii RAR oferă șoferilor 6 sfaturi privind frânele și direcția mașinilor pentru a evita „surprizele” în situații-limită și a putea opri în siguranță. Ei subliniază că folosirea anumitor piese, mai ieftine, se poate dovedi periculoasă.

SHARE

Oprirea mașinii în siguranță într-o situație-limită nu depinde doar de timpul de reacție al șoferului și de eficiența anvelopelor, ci și de starea tehnică în care sunt sistemele de frânare și direcție ale autovehiculului.

Citește și: Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu, dar riscă să ruginească. Ce trebuie să facă șoferii

6 sfaturi pentru șoferi de la RAR privind frânele și direcția mașinilor. Ce piese sunt periculoase?

Problemele tehnice grave ale autovehiculelor, care pot pune atât șoferul în pericol, cât și pe eventualii pasageri ai mașinii și pe ceilalți participanți la trafic, sunt legate în principal de frâne și direcție. 

Citește și: Martorii din bordul mașinii care, dacă sunt aprinși, îi spun șoferului că nu trece ITP-ul

Sfaturile specialiștilor RAR pentru ca șoferii să poată opri mașina în siguranță în orice situație:
- monitorizați constant starea componentelor sistemului de frânare și comportamentul autovehiculului la opririle de urgență;
- nu ignorați martorii din bord care indică posibile defecțiuni ale sistemului de frânare sau ale celui de direcție;
- țineți cont de intervalele de service aferente componentelor sistemului de frânare;
- evitați improvizațiile și atelierele improvizate atunci când se fac intervenții la sistemele de care depinde siguranța pe drumurile publice;
- nu montați componente provenite din dezmembrări, oricât de tentant ar fi, atunci când reparați sistemele de frânare și direcție;
- o componentă nouă oferă mai multă siguranță decât garanția verbală că “discurile astea mai au carne”.

De asemenea, specialiștii Registrului Auto Român la recomandă șoferulor să nu se bazaze doar pe noroc sau pe intuiție și să nu aștepte următoarea inspecție tehnică periodică - ITP pentru a afla dacă sistemul de frânare este în stare optimă.

Șoferii trebuie să fie atenți la orice indiciu că frânele sau direcția nu funcționează corespunzător și să meargă la un mecanic pentru o verificare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te