duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Martorii din bordul mașinii care, dacă sunt aprinși, îi spun șoferului că nu trece ITP-ul

Data publicării: 21.08.2024 • 15:52 Data actualizării: 23.08.2024 • 08:44
Martorii din bordul mașinii care, dacă sunt aprinși, îi spun șoferului că nu trece ITP-ul - Foto: medium.com - Imagine cu rol ilustrativ
Martorii din bordul mașinii care, dacă sunt aprinși, îi spun șoferului că nu trece ITP-ul - Foto: medium.com - Imagine cu rol ilustrativ

Martorii din bordul mașinii care, dacă sunt aprinși, îi spun șoferului că nu trece ITP-ul au legătură cu sistemele de siguranță și de poluare ale autovehiculului.

Începand cu luna mai 2023, în România, normele de efectuare a Inspecției Tehnice Periodice - ITP pentru automobile au fost aliniate la cele europene.

Pe scurt, pe lângă verificările „clasice” ale sistemelor de direcție, frânare, suspensii, lumini, noxe, etc., este obligatorie efectuarea unei diagnoze computerizate, prin legarea la portul OBD al mașinii și citirea/interpretarea tuturor codurilor de defect. Dacă vreun cod de defect are legătură cu sistemele de siguranță sau de poluare, vehiculul este respins la ITP.

Citește și: Ce e martorul din bord ca o vază cu striații pe care șoferii nu trebuie să-l ignore? E ceva GRAV!

Diagnoza computerizată la ITP se face, deocamdată, doar la mașinile cu normă de poluare de la Euro 6 în sus, pentru că nu toate stațiile ITP dispun de testere performante pentru toate celelalte tipuri de automobile și s-a dat derogare.

Martorii din bordul mașinii care, dacă sunt aprinși, îi spun șoferului că nu trece ITP-ul

Pentru a nu a ajunge la stația ITP și a avea surpriza ca mașina să fie respinsă în urma diagnozei OBD, șoferii trebuie să fie atenți la panoul de bord al automobilului.

Citește și: La unele mașini, parasolarul șoferului are o funcție „secretă”. Verifică dacă ai și tu opțiunea

Martorii din bordul mașinii care, dacă sunt aprinși, îi spun șoferului că nu trece ITP-ul sunt următorii:

- ABS

- Check Engine

- Frână de mână (se poate aprinde și de la plăcuțele uzate)

- Controlul tracțiunii (ESP)

- Airbag

- Servodirecție

- Catalizator

- Filtru de particule

- Suspensie activă (dacă mașina are)

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră