Încă din septembrie 2021, călătorii din Iaşi au tras semnale de alarmă privind problemele cu aparatele POS din tramvaiele noi de la Compania de Transport Public (CTP) Iaşi. Cea mai mare problemă este defectarea cititoarelor de carduri din mijloacele de transport, în special când cetăţenilor li se retrag banii pe bilete din contul bancar, dar nu primesc chitanţa doveditoare.
Pe Facebook ieşenii aduc la cunoştinţă zilnic problemele legate de aparatele POS.
„Nu e mai ok dacă le verificaţi mai des? Aceleaşi aparate la acelaşi tramvai, 2 zile la rând nu au eliberat chitanţă, dar au retras bani”, afirmă o ieşeancă.
„Mi s-a întâmplat să am 10 plăţi consecutive acum ceva timp”, adaugă cineva. Deşi defectarea aparatelor este la ordinea zilei, controlorii nu îi cred pe călători când le explică situaţia de nu a avea bilet, chiar dacă au plătit: „Da, ne asiguraţi? De aia o călătoare era ameninţată cu amenda de un controlor pentru fix problema asta?”
Ce recomandă CTP în cazul unei erori?
În general, după scanarea cardului, călătorii trebuie să aştepte cel puţin 10 - 20 de secunde pentru eliberarea chitanţei de către POS, pentru că de foarte multe ori aparatele sunt blocate după ce utilizatorii trag de hârtie înainte ca aceasta să fie tăiată automat de către lama interioară. CTP asigură călătorii aflaţi în această situaţie că biletul este valabil şi nu este necesar să mai atingă cardul încă o dată, pentru a nu fi încasată o altă sumă de bani în plus.
Totodată, ieşenii sunt îndemnaţi să anunţe situaţia printr-un apel TelVerde (0800 110 427), astfel, în cazul unui control, agenţii să fie înştiinţaţi despre situaţia creată. O altă soluţie ar fi ca ieşenii să se adreseze băncii emitente pentru a solicita „refuz la plată”, în cazul în care călătorii au plătit de două sau de mai multe ori bilete consecutiv. Astfel, suma de bani va fi returnată.
Citește mai multe pe ziaruldeiași.ro.