Revoltă din cauza închiderii Văii Oltului și podului Giurgiu-Ruse. Ce soluții propun transportatorii. UNTRR atrage atenţia asupra impactului semnificativ al acestei măsuri pentru industria transporturilor rutiere şi economia României.
Revoltă a transportatorilor din cauza închiderii Văii Oltului și Giurgiu-Ruse. Ce soluții există?
„Restricţiile de circulaţie, care urmează să fie instituite pe DN 7 în perioada 8 iulie - 9 august 2024 pentru lucrări de defrişare şi închiderea unei benzi pe partea bulgară a Podului dintre Giurgiu şi Ruse pentru o perioadă de două luni, vor afecta şi mai mult activitatea operatorilor de transport rutier, care se confruntă deja cu creşterea accizelor la motorină, timpii mari de aşteptare la frontiere şi cu restricţii de circulaţie instituite de autorităţi din cauza caniculei”, conform digi24.
„Închiderea circulaţiei pe timp de zi este o problemă considerabilă, în alte ţări se lucrează 24/7 pentru realizarea acestor lucrări, dar în România mediul de afaceri şi cetăţenii absorb cu uşurinţă aceste costuri suplimentare, ceea ce determina autorităţile să nu îşi modifice abordarea”, se arată în comunicat.
În ceea ce priveşte podul de la Ruse, „Deşi Guvernul a aprobat pe 28 iunie 2024 o Hotărâre privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat Giurgiu (România) - Ruse (Republica Bulgaria) II, în regim de bac cu program de lucru permanent, de la ora 00.00 la ora 24.00 pentru transportul de vehicule cu motor şi pasageri, această măsură nu va rezolva blocajul care se va crea după aplicarea restricţiilor de circulaţie.
Podul Prieteniei este tranzitat de 1.400 camioane pe fiecare sens zilnic, sau 2800 de camioane pe ambele sensuri”, se menţionează în comunicat. Potrivit UNTRR, în prezent există traversări cu bacul/ferry la Zimnicea, Bechet, Turnu Măgurele, Călăraşi, se va deschide şi cel de la Giurgiu (Ostrovul Mocănaşul), însă accesul camioanelor de 40 tone este dificil la unele dintre aceste treceri, pentru că drumurile nu sunt reabilitate, iar capacitatea acestor bacuri/ferry este limitată la maximum 200 camioane/24 h, dacă se operează cu bacuri de 18 camioane sau de 70 camioane/24 h, dacă se operează cu bacul/ferry de 6 camioane, cu traversare la fiecare 2 ore, dar nu în intervalul orar de la miezul nopţii până la 5:00 sau 6:00 dimineaţa.
Ce solicită transportatorii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii
Transportatorii solicită Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi CNAIR intensificarea operaţiunilor şi aplicarea restricţiilor de circulaţie în intervale orare în care se înregistrează cele mai scăzute valori de trafic pe Valea Oltului, iar pentru traficul rutier pe Podul dintre Giurgiu şi Ruse acesta să se realizeze astfel încât să nu se ajungă la timpi şi mai mari de aşteptare ca în prezent - camioanele aşteaptă frecvent 36 ore să intre în România.