O nouă escrocherie fură datele personale și îi lasă pe oameni fără bani în conturi dacă acționează impulsiv și urmează instrucțiunile escrocilor.
Este vorba despre mesaje în numele băncilor care le transmit oamenilor că au conturile blocate și trebuie să urmeze anumiți pași.
Dacă fac asta, lucrurile devin foarte complicate.
O escrocherie fură datele și banii instant. Primești un e-mail în numele băncii că ai contul blocat
O bancă avertizează cu privire la o metodă de phishing. Milioane de clienți ar trebui să fie atenți atunci când își verifică căsuța de e-mail. Infractorii se pare că vor să fure date.
Momentan, frauda a fost depistată de Postbank, în Germania, însă nu este esclus să apară și în România.
Citește și: O escrocherie fură cu ușurință datele personale. Primești o citație în numele Europol. Ce urmează?
Blocarea contului este enervant. Cu toate acestea, este și mai enervant atunci când contul este blocat doar într-o iluzie și, prin urmare, clienții băncii urmează pașii într-un e-mail dubios și dezvăluie astfel detaliile contului lor.
Tocmai acesta este scenariul cu care se confruntă în prezent Postbank, conform propriilor declarații, cu un total de 12,5 milioane de clienți
Potrivit centrului de consiliere pentru consumatori, în prezent circulă un e-mail de phishing care are scopul de a-i face pe clienții Postbank să creadă că contul lor a fost blocat temporar. Potrivit e-mailului, autentificarea în doi factori (2FA) este necesară pentru a debloca contul. Pentru a face acest lucru, clienții băncii ar trebui să facă clic pe un buton din mesaj.
Dar fiți atenți: dacă faceți clic pe buton și introduceți datele dvs. sensibile, le puteți pune în mâinile fraudătorilor. În cel mai negru scenariu, s-ar putea chiar să ajungeți cu un cont gol, similar unui alt avertisment bancar recent .
O escrocherie fură datele și banii instant. Primești un mail în numele băncii că ai contul blocat - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
Ce trebuie să faci dacă ai primit un mesaj suspect despre un cont blocat
Potrivit centrului de consiliere pentru consumatori al Postbank, clienții care primesc mesajul ar trebui să-l mute în dosarul de spam fără a-i răspunde.
Citește și: Cea mai folosită escrocherie din România s-a rafinat. Nu îți mai fură banii, ci datele personale
Dar cum poate fi identificat e-mailul de phishing? Iată câteva semne că mesajul este o înșelătorie:
- Expeditor dubios
- Salutare impersonală: „Dragă stimat client”
- Limită de timp: trebuie să răspundeți în termen de 14 zile
- Presiune financiară: „Taxa de procesare de 79,95 euro”
Citește și: O nouă escrocherie îi vizează pe românii care își caută loc de muncă. Ce le cer escrocii la telefon
Centrul de consiliere pentru consumatori oferă un alt sfat pentru a verifica autenticitatea mesajului: destinatarii mesajului ar trebui să caute solicitări similare în aplicația lor Postbank sau pe site-ul oficial Postbank. Dacă acolo se solicită și o „confirmare a 2FA”, consumatorii ar trebui să urmeze doar pașii de acolo, nu cei din e-mail.