Ce preț au trenurile de metrou aduse din Brazilia la București față de cele din Amsterdam și India

DE Alex Darvari | Actualizat: 23.05.2024 - 13:47
Ce preț au trenurile de metrou aduse din Brazilia la București față de cele din Amsterdam, Singapore - Foto: Alstom

Trenuri de metrou fabricate din Brazilia au ajuns la București ca parte a aunui contract mai amplu. Firma care a livrat trenurile de metrou este Alstom, cea care a fabricat, tot în Brazilia, trenurie de metrou pentru India.

SHARE

Al doilea tren fabricat de Alstom va fi livrat, zilele acestea pentru metroul din București. Trenul fost făcut în Brazilia, dar asta nu trebuie să fie o surpriză deoarece Alstom are o fabrică în țara din America de sud.

Un prim tren a fost adus în februarie acest an. A fost denumit Giurgiu. Contractul prevede livrarea a 13 trenuri pentru suma de peste 100 de milioane de euro. 

Al doilea tren fost botezat „Ilfov” și va intra in teste, apoi va circula  pe Magistrala 5, anunță președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu.

Ce preț au trenurile de metrou aduse din Brazilia la București față de cele din Amsterdam, Singapore

Potrivit contractului, ar rezulta un preț pentru fiecare tren de 7.600.000 euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri pentru o valoare totală de 240 de milioane de euro.

Trenurile au 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren. Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri.

Alstom a livrat tren de metrou fabricate în Brazilia și în alte țări 

În 2013, Fabrica Alstom Transport din Lapa (São Paulo, Brazilia) a finalizat fabricarea primei garnituri de tren pentru metroul din Chennai (India), atingând astfel o etapă importantă în cadrul contractului de 243 de milioane de euro semnat de companie în 2010 pentru furnizarea a 42 de garnituri de tren pentru Chennai Metro Rail Limited. 

O garniturp de tren a fost, astfel, vândută cu 10.000.000$. Prețul nu e doar multa mai mare decât pentru metroul din București, dar trenurile au și mai puțin vagoane. 

Citește și: VIDEO Cum merg lucrările pe Magistrala 6 de metrou spre Otopeni, secțiunea 1 Mai - Tokyo

„Trenurile Metropolis pentru India sunt din oțel inoxidabil cu 4 vagoane sunt dotate cu uși glisante automate acționate electric, pasarelă mai mare, aer condiționat, spațiu dedicat pentru pasagerii cu mobilitate redusă, hartă a traseului în limbile engleză și tamil, afișaj LED și anunțuri pentru informarea pasagerilor și suporturi pentru bagaje. Acestea vor fi echipate cu un sistem de frânare regenerativă care asigură economii semnificative de energie. Sursa AICI

Citește și: Angajații Metrorex, care iau spor de tunel, ies din nou în stradă și amenință cu blocarea metroului

Alstom a livrat și pentru Amsterdam

În 2010, Alstom a vândut 23 de trenuri de metrou în Amsterdam pentru 200 de milioane de euro.

Specialistul francez în domeniul feroviar și energetic a obținut o comandă pentru 23 de trenuri de metrou din partea orașului Amsterdam. Contractul în valoare de 200 de milioane de euro include o opțiune pentru trenuri suplimentare pentru linia Nord-Sud (aflată în prezent în construcție). Aceste 23 de trenuri de metrou de nouă generație (gama Metropolis) vor fi construite la uzinele Alstom din Valenciennes (Nord) și Katowice (Polonia). Prima garnitură va fi livrată în primăvara anului 2012, iar întreaga flotă va intra în serviciu pe toate liniile rețelei din Amsterdam până la sfârșitul anului 2012.

Ar rezulta un preț de 8.600.000 euro pe garnitură de tren.

Contractul dintre Alstom și Metrorex a fost semnat în 2020. Trenurile au venit cu mare întârziere.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te