Noul șef al Autorității pentru Reformă Feroviară a găsit o „bombă” economică în sertarele instituției. România poate pierde zeci de milioane de euro din cauza unei hârtii care practic șterge penalitățile Alstom pentru întârzierile cu doi ani în livrarea trenurilor Coradia.
Războiul bate la ușă. Germania transformă o celebră uzină de vagoane în fabrică de tancuri. Grupul de apărare franco-german KNDS va transforma o veche fabrică de trenuri din estul Germaniei într-o fabrică de producție pentru tancuri și alte vehicule militare.
Cel puțin trei contracte importante pentru infrastructura feroviară a României sunt în pericol din cauza unor deficiențe în conducerea Autoritatății de Reformă Feroviară (ARF). Oamenii pleacă, schema de personal e la jumătate, șefii țipă iar contractorii nu sunt plătiți.
50.000.000 € este investiţia unei mari companii franceze, în mijlocul Bucureştilor. Ce face ea? Producătorul francez de trenuri Alstom, al cărui principal acționar e un fond de pensii din Canada, pregătește ultimele detalii pentru construcția unui nou depou.
Primul tren electric nou luat de CFR în 30 de ani, o ramă InterRegio Alstom Coradia Stream care costă 13.000.000 euro, pleacă cu 1 an întârziere, față de promisiunile inițiale. Va parcurge distanța București - Brașov în 2,5 ore. Deci, cu o viteză medie „fabuloasă” de 68 km/h.