50.000.000 € este investiţia unei mari companii franceze, în mijlocul Bucureştilor. Ce face ea? Producătorul francez de trenuri Alstom, al cărui principal acționar e un fond de pensii din Canada, pregătește ultimele detalii pentru construcția unui nou depou.
Primul tren electric nou luat de CFR în 30 de ani, o ramă InterRegio Alstom Coradia Stream care costă 13.000.000 euro, pleacă cu 1 an întârziere, față de promisiunile inițiale. Va parcurge distanța București - Brașov în 2,5 ore. Deci, cu o viteză medie „fabuloasă” de 68 km/h.
Primul tren electric Coradia Stream din cele 37 cumpărate de România pentru rutele InterRegio a ajuns în țară la sfârșitul anului trecut și este în teste. Specialiștii Asociației Pro Infrastructură au mers cu el și spun că nu se compară cu niciun alt tren aflat în circulație.
Trenuri de metrou fabricate din Brazilia au ajuns la București ca parte a aunui contract mai amplu. Firma care a livrat trenurile de metrou este Alstom, cea care a fabricat, tot în Brazilia, trenurie de metrou pentru India.
CFR ia 16 locomotive franțuzești cu 9 millioane € bucata. Germania și Suedia, de exemplu, cumpără zeci de locomotive românești, făcute la Craiova, cu circa 3 milioane € bucata. Ambele modele de locomotivă pot circula cu o viteză de până la 200 km/h.