Servicii pe care le poți comanda sau cumpăra online, de pe orice dispozitiv

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 21.01.2022 - 12:30

Despre cumpărăturile online s-a vorbit foarte mult în mass-media în special în ultimii ani, când s-a consemnat cea mai puternică ascensiune a mediului e-commerce în România.

SHARE

Dacă în urmă cu 20 de ani acest subiect era unul considerat fabulos, ceva mai degrabă pentru viitorul foarte îndepărtat, în prezent și în România s-a ajuns la situația în care shoppingul online este ceva normal, firesc, banal chiar.

Nu mai este ciudat să cumperi nimic online, de la mobilă și decorațiuni la laptopuri și televizoare, de la articole pentru casă la produse fashion, de la alimente și băuturi la jucării și cosmetice. Indiferent dacă vrei să cumperi o bicicletă, un mixer, niște pahare, un borcan cu miere, un covor, o plantă de apartament sau un animal de companie, prima dată cauți online care sunt cele mai bune oferte și tot pe internet poți să plasezi o comandă.

În unele cazuri, nu cumperi efectiv prin metoda de introducere în coșul de cumpărături, dar tot online se poate spune că se produce acea acțiune pentru achiziție - de exemplu atunci când vrei să cumperi un apartament, un teren, să achiziționezi ferestre noi pentru casă și ai nevoie de produse special realizate pe dimensiunile dorite de tine.

Mai mult decât atât, în prezent a devenit popular să cumperi nu doar lucruri, ci și servicii prin prisma mediului online. Pot fi servicii de consum virtual, de la distanță (de exemplu un abonament la un serviciu de streaming pentru filme și seriale), dar și servicii pe care le folosești în mediul offline: bilete la evenimente, bilete de avion, servicii turistice de cazare, abonament sau proceduri de servicii medicale și multe altele.

Online contractăm acum în cele mai avantajoase condiții și abonamente la servicii de utilități - telefonie mobilă și fixă, cablu TV, internet, gaze naturale, curent electric. Tot pe internet putem să apelăm la servicii financiare cum ar fi credit online, depozit bancar online, cont de tranzacționare pe piața de capital, card de credit, card de salariu. În astfel de cazuri, mediul online înseamnă simplitate maximă, rapiditate, deci eficiență sporită.

Partea de servicii via e-commerce nici măcar nu este contorizată în cele mai multe statistici cu privire la comerțul electronic, unde se iau în calcul de obicei doar tranzacțiile de bunuri materiale. Piața de servicii comandate sau cumpărate online este imensă și în România și crește continuu, căci tot mai mulți provideri de servicii din toate domeniile posibile descoperă cât de multe avantaje au prin această formă de interacțiune comercială cu potențialii clienți.

 

Achiziția de servicii prin prisma internetului este simplă de pe orice dispozitiv, fix sau mobil. Tot mai des sunt folosite gadgeturile care permit achiziții în mișcare, adică tableta și smartphone-ul. Dacă în trecut mediul online era doar o sursă de informare pentru achiziții offline, acum totul se întâmplă pe internet. Foarte mulți furnizori de bunuri și servicii încurajează această metodă de achiziție pentru că este benefică din punct de vedere financiar pentru ambele părți implicate, reducând semnificativ costurile.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te