Ce să faci dacă nu ai primit banii pe cardul de alimente. Numerele de telefon unde să suni

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 22.02.2024 - 11:34
Ce să faci dacă nu ai primit banii pe cardul de alimente Foto: INQUAM Photos/Raul Giuglea - rol ilustrativ

Câteva milione de români beneficiază de carduri pentru alimente care sunt alimentate la fiecare două luni. Mulți întâmpină diverse probleme legate de acestea și nu știu ce să facă. Iată ce pași trebuie să urmezi în funcție de situația apărută.

SHARE

Peste 2.700.000 de români au carduri pentru alimente.

Citește și: Care e noul număr de telefon unde pot suna cei care nu au primit banii pe cardul de alimente?

Suma pe care o primesc în anul 2024 este de 1.500 de lei, iar banii se virează în tranșe de câte 250 de lei la fiecare două luni. 

Citește și: Care sunt județele unde s-au primit, până acum, banii pe cardul de alimente? Când îi ia toată lumea?

Beneficiarii acestor ajutoare întâmpină diverse probleme și de multe ori nu știu ce să facă pentru a le rezolva. 

Ce să faci dacă nu ai primit banii pe cardul de alimente. Numerele de telefon unde să suni

Dacă te încadrezi ca beneficiar al acestui ajutor și nu ai primit cardul, trebuie să verifici la cel mai apropiat oficiu poștal. Dacă nu este acolo, sunați la 031.9268.

Tot acolo trebuie să sunați și dacă aveți card și nu a fost încărcat

Citește și: Anomalie: Bunica are cardul de alimente încărcat, nepotul nu, deși stau în aceeași casă. În ce oraș?

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare. 

Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice. Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste. 

Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință. 

Unde suni dacă ai pierdut cardul de alimente sau nu funcționează

Beneficiarul care a pierdut sau nu îi funcționează cardul social trebuie să anunțe emitentul, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului. 

Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.

Citește și: Până când vor primi românii bani de la stat pentru alimente. Vizate sunt 2,5 milioane de persoane

Numerele de telefon oficiale sunt următoarele:

- Edenred: 021 301 33 03    

- Sodexo: 021 204 46 64    

- UP România: 0374 66 22 73.

Cardul permite plăți contactless, încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS.

Beneficiarii trebuie să știe că nu se pot retrage numerar de pe carduri, ele pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/mese calde de la operatorii economici parteneri.

Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.

De asemenea, potrivit regulamentului, cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate, conform mfe.ro.

 Cine sunt românii care au carduri de alimente

Categoriile eligibile sunt următoarele:

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

 b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
 

c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te