În urmă cu doi ani, în primul său mandat, Răzvan Cuc, arăta cum lucrările vor merge „unse”.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, declara, în martie 2017, că prioritar rămâne Coridorul IV Paneuropean, care include şi secţiunea de autostradă Sibiu – Piteşti.
„Să demarăm proiectele „Coridorul IV, care include şi secţiunea de autostradă Sibiu- Piteşti este prioritar pentru noi. În momentul de faţă, acest tronson este în stadiul de elaborare a studiului de fezabilitate.
Avem bani pentru proiectul de studiu de fezabilitate. (..) În cursul acestui an, până la sfârşitul lunii iulie, vom putea demara procedura de licitaţie pentru proiectare şi execuţie a capetelor de autostradă, secţiunea 1 şi 5.
Nu se pune problema de finanţare a acestor proiecte. Vor avea sumele necesare. Ne-am asumat ca acest coridor să fie închis până la sfârşitul mandatului”, a declarat ministrul Răzvan Cuc în 2017.
Citește și: CNAIR apără incompetența șefilor
Lucrări pe hârtie
Au trecut doi ani și trei luni de atunci. Potrivit Asociației Pro Infrastructură, „lucrările la „Autostrada A1 Sibiu-Pitești a început... pe hârtie deocamdată. În poze vedeți țăruși topografici în zona nodului rutier Sibiu, semn că perioada de proiectare este în desfășurare. Nu vă speriați.
Vorbim doar despre 13,17 km între Sibiu și Boița. Contractul a fost semnat în 14.04.2019 cu austriecii de la Porr pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA. Scriptic, proiectul tehnic trebuie predat în 12 luni, dar antreprenorul este capabil să îl livreze mai repede.
Sperăm să vedem și utilaje la lucru spre sfârșitul acestui an: organizare de șantier, decopertări, depozite materiale, poate piloți forați la structurile majore. Termenul de execuție este de 3 ani. Solicităm responsabililor din guvern să adopte cu celeritate HG-ul de exproprieri (care se află pe circuitul interministerial din 11 iunie), pas birocratic esențial în demararea la timp a lucrărilor în teren”.