Combinații bavareze de 7 luate câte X

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 02.08.2019 - 08:18
BMW Seria 7 & X7
BMW Seria 7 & X7

De peste 40 de ani, cifra „7“ este principalul termen al ecuației bavareze a luxului, sportivității și rafinamentului la cel mai înalt nivel.

SHARE

Cu timpul, însă, ecuația s-a complicat cu noi termeni, precum „X“-ul de la sistemul de tracțiune integrală xDrive, și a apărut și un coeficient de altitudine – X7.

Începând cu BMW E23 (1977), Seria 7 a fost, este și, probabil, va fi nava-amiral a constructorului din München.

Cea de-a șasea generație BMW Seria 7 abia a ajuns la maturitatea facelift-ului la începutul anului și a impus noi standarde în materie de sportivitate, confort și tehnologie.

De ce „probabil“? Pentru că, în ultimii ani, piața auto mondială este dominată de SUV-uri de toate dimensiunile, iar producătorii nișează continuu pentru a atrage noi clienți.

Noul BMW Seria 7 este mai impunător ca niciodată. Mărimea grilei față, însă, împrumutată parcă de la X7, dă naștere unor controverse.

Până și în segmentul de lux, lupta a început să se dea la înălțime – Bentley Bentayga, Rolls Royce Cullinan și, cine știe, poate un Bugatti „cocoțat“.

Așa că BMW a făcut un pas interesant, călcând pe urmele Mercedes GL-Klasse și dezvoltând X7, cel mai mare și impunător SUV premium din istoria sa. Adică, un fel de Seria 7 SUV, cu până la șapte locuri.

Newsweek România s-a întâlnit cu noul Seria 7 și cu X7 în cadrul BMW Grand CSEU Media Experience Tour 2019, un super-eveniment media desfășurat de-a lungul a șapte țări, care a început în Polonia și s-a terminat în Grecia.

Noi am condus un 750i xDrive și un X7 M50d, de la Sofia până la Sani Beach, în Halkidiki.

Limuzina pentru șofer

În general, fiind conduse de șoferi, limuzinele pun mai mult accentul pe confortul pasagerilor din spate. Dar la bavarezi e altfel.

Sigur, și în cazul BMW Seria 7, mai ales dacă e „L“, adică cu ampatament lung, ești răsfățat pe banchetă sau de unul dintre scaunele individuale, în funcție de model.

Însă, în orice clipă, te poți urca la volan și bucura de plăcerea de a conduce. Dezvoltat pe platforma modulară „Oberklasse“ (OKL), cu o structură principală din fibră de carbon și cu un motor V8 twin-scroll turbo de 4.4 litri și 530 de cai putere sub capotă, BMW 750i xDrive cântărește doar 2.040 de kilograme și se transformă imediat ce îi ciupești accelerația într-o sportivă pur sânge (accelerație 0-100 km/h în 4,0 secunde).

Nu se simte nicio clipă că e ditamai limuzina de 5,12 metri lungime.Construcţia şasiului, suspensia şi sistemele de amortizare, direcţia şi sistemul de frânare sunt proiectate pentru a facilita atât o călătorie relaxată, netulburată de denivelările şoselei, cât şi un stil de condus sportiv şi activ.

BMW X7 este un fel de Seria 7 „cocoțat“, destinat oamenilor de afaceri activi și cu o familie numeroasă

E suficient să treci mașina în modul „Sport“ sau „Sport Plus“, pentru a începe să zâmbești involuntar pe serpentine.

Și nu sunt puține pe drumul dintre Sofia și stațiunea de schi Bansko. De asemenea, față de Seria 7 G11/G12 fără facelift, am observat un confort acustic îmbunătățit. Pe autostradă, nici la viteze de peste 200 km/h aproape că nu se aude nimic.

„Apartamentul“ quad-turbo

Diesel-ul nu are încă rival! Cel puțin în cazul mașinilor mari. Recunosc, am plecat cu inima ușor îndoită de la Bansko către Halkidiki la volanul unui X7 M50d.

Cum mașina are peste 1,8 metri înălțime, aproape 5,2 metri lungime, o lățime de 2,0 metri, o greutate de peste 2,5 tone și o arhitectură de apartament cu patru camere, mă așteptam la o dinamică greoaie.

Dar, conform proverbului, „socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg“. Numai bavarezii știu cum au reușit să facă un elefant să se miște cu grația unei balerine prin simpla schimbare a modului de  condus.

Este adevărat, X7 M50d are sub capotă cel mai puternic și mai rafinat diesel de pe piață, un agregat de numai 3.0 litri, care, cu ajutorul a patru turbine, dezvoltă 400 de cai putere și un cuplu de 760 Nm.

Dar nu acesta e secretul, ci trenul de rulare, tehnologia șasiului și modul în care motorul conlucrează cu transmisia automată Steptronic în opt trepte și suspensia activă, care poate fi variată cu până la 80 de milimetri.

Nu trebuie să mă credeți pe cuvânt, merită încercat. Deși are o gardă la sol de 221 de milimetri, oferă un unghi de atac de 25 de grade și un unghi de degajare de 22,2 de grade și poate trece printr-un vad de jumătate de metru, X7 M50d impresionează pe viraje. Sigur, nu stă ca Seria 7, dar e foarte aproape.

Singurul lucru ce li se poate reproșa bavarezilor e că, în ciuda gabaritului, spațiul destinat ocupanților celui de-al doilea rând de scaune este destul de limitat.

Ai mai mult loc la picioare în spate într-o Honda CR-V. Dar asta e, BMW nu prea a excelat niciodată la acest capitol, șoferul și plăcerea de a conduce fiind în prim-plan.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te