Ultimul „monstru” bavarez neelectrificat: BMW M5 CS – V8 de 635 cai putere, 0-100 km/h în 3 sec.

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 27.01.2021 - 09:18
BMW M5 CS

Cum zilele motoarelor termice neelectrificate sunt numărate din cauza înăspririi continue a normelor de poluare, bavarezii scriu istorie prin introducerea celui mai performant agregat ce a purtat vreodată sigla BMW – 4.4 litri, V8, 635 CP și 750 Nm – pe ediția limitată BMW M5 CS.

SHARE

Şi mai sportiv, şi mai luxos, şi mai exclusivist. BMW M oferă, pentru prima dată în istorie, o ediţie exclusivă CS a legendarului BMW M5. 

BMW M5 CS este, pe de o parte, un sedan de premium care permite o utilizare zilnică fără compromisuri, iar pe de alta, o maşină sport de înaltă performanţă pregătită pentru performanţe excepţionale pe circuit. Totul se datorează design-ului uşor (care produce o reducere a masei cu aproximativ 70 de kilograme faţă de BMW M5 Competition), reglajului personalizat al şasiului, performanțelor celui mai puternic motor M din istorie şi sistemului M xDrive, cu diferențial M activ controlat inteligent.

Propulsorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, dezvoltă 635 de cai putere la 6.000 rpm, cu 10 cai putere mai mult decât la BMW M5 Competition, iar cuplul maxim de 750 Nm este produs între 1.800 şi 5.950 rpm. Limita de turații este la 7.200 rpm. Caracteristicile motorului pot fi modificate prin simpla apăsare a unui buton de la modul EFICIENT de bază la SPORT şi SPORT+, ultimele două accelerând suplimentar reacţiile motorului la mişcările acceleraţiei.

Echipat cu o cutie de viteze M Steptronic cu Drivelogic, BMW M5 CS sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde, fiind mai rapid cu 0,3 decât BMW M5 Competition la aceeaşi viteză şi plasându-l ferm pe teritoriul maşinilor supersport. Modelul are nevoie de doar 10,4 secunde pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h - cu 0,4 secunde mai puţin decât BMW M5 Competition. Viteza maximă este limitată electronic la 305 km/h.

Patru persoane se pot bucura de această experienţă de condus la superlativ - două pe scaunele M Carbon exclusive din faţă şi două pe scaunele individuale din spate. Scaunele din faţă sunt îmbrăcate în piele Merino fină de culoare neagră, cele din spate în piele Merino, iar toate patru au accente Mugello Red.

Tetierele afişează o schiţă a legendarului circuit Nürburgring. BMW M5 CS include şi alte elemente de personalizare speciale: conturul grilei BMW în Gold Bronze, tuburile de lumină în formă de L ale farurilor BMW Laser, iluminează galben în loc de alb atunci când sunt pornite faza scurtă, faza lungă sau Welcome Ligts, un ultim dealiu care este o referinţă la curesele de GT unde acum BMW participă cu BMW M6 GT3 şi BMW M8 GTE.

Frâne M din carbon ceramic ca echipare standard

Frânele M din carbon ceramic pentru BMW M5 CS oferă o forţă de oprire impresionantă. Etriere fixe cu şase pistoane pe puntea faţă şi etrierele flotante cu un singur piston pe puntea spate poartă logo-ul M şi sunt vopsite standard în roşu, opţional fiind disponibilă şi o finisare aurie.

Frânele M din carbon ceramic sunt mai uşoare cu 23 de kilograme decât frânele M Compound de la BMW M5 Competition şi se disting printr-o reducere suplimentară a maselor nesuspendate şi de rotaţie, ale căror avantaje includ o dinamică de condus şi un confort al suspensiei sporite. Aceste frâne oferă performanţe şi mai bune, rezistenţă îmbunătăţită suplimentar şi stabilitate termică mai mare. Şi rezistă excepţional de bine la uzură.

M View și shortcut pentru performanță la un click ditanță

Activarea modului „SPORT” la BMW M5 CS aduce M View atât pe panoul de instrumente, cât şi pe Head-Up Display. În acest caz, pe displayul de 12,3 inch sunt afişate doar informaţiile relevante pentru condus sportiv - adică un cadran al turaţiilor specific M, indicatorul luminos pentru schimbarea treptei de viteză, o afişare digitală a vitezei şi treapta de viteză cuplată.

Șoferii pot alege şi să vizualizeze informaţii suplimentare despre temperatura lichidului de răcire, presiunea de încărcare a turbinelor, starea anvelopelor şi acceleraţia longitudinală/laterală în zonele din dreapta şi din stânga ale panoului de instrumente. Când M View este activ, un contor de turaţii poziţionat în mod vizibil, cu zone de avertizare marcate în verde-galben-roşu, apare în Head-Up Display, în timp ce luminile momentul ideal pentru schimbarea vitezei este marcat printr-o avertizare luminoasă.

Tot în HUD sunt afişate instrucţiunile de navigaţie, avertismentele de distanţă, treapta de viteză curentă, viteza automobilului şi orice limite de viteză sau restricţii de depăşire detectate de sistemul Speed Limit Info.

Apăsarea butonului „Setup”, poziţionat deasupra butonului Mod M, duce conducătorul direct la meniul afişajului central pentru programarea unei configuraţii individuale pentru opţiunile sistemului de propulsie şi ale şasiului. Acest lucru permite conducătorilor să adapteze configuraţia maşinii în funcţie de situaţia de condus şi de preferinţele personale.

Funcţionarea simplificată prin utilizarea afişajului cu ecran tactil sau a controlerului iDrive face uşoară alegerea diferitelor setări pentru motor, suspensie, direcţie şi sistemul M xDrive. Cele două butoane M1 şi M2 vopsite în roşu de pe volanul M Alcantara permit schimbarea rapidă între două setări predefinite de utilizator. Conducătorii pot seta caracteristicile M xDrive, DSC, ale motorului, transmisiei, amortizoarelor şi direcţiei, precum şi configuraţia M View dorită în Head-Up Display.

Lansarea pe piaţă a noului BMW M5 CS va începe în primăvara anului 2021, preţul pentru România este de 178560 Euro cu TVA în România (150020 Euro fără TVA).

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.