Primele detalii „noua” Rabla 2025: Tichetele pentru benzină și hybrid, la fel. Problemă la electrice

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 17.07.2025 - 16:41
Primele detalii „noua” Rabla 2025: Tichetele pentru benzină și hybrid, la fel. Problemă la electrice - Foto: Arhivă (Imagine cu rol ilustrativ)
Primele detalii „noua” Rabla 2025: Tichetele pentru benzină și hybrid, la fel. Problemă la electrice - Foto: Arhivă (Imagine cu rol ilustrativ)

Programul Rabla 2025 ar putea lua startul într-o formă nouă. Ministrul Mediului a anunțat că tichetele pentru mașinile noi pe benzină și hybrid vor rămâne la fel, dar ecobonusul pentru mașini electrice va fi mai mic decât cel stabilit inițial, pentru că nu sunt bani.

SHARE

Ministrul Mediului, Diana Buzoianu a anunțat, într-o intervenție la Digi 24, că vor fi schimbări substanțiale la programul Rabla 2025, în special la achiziția de mașini electrice.

Pentru mașinile pe benzină tichetele vor avea aceeași valoarea pe care o aveau înainte de suspendarea programului. 

Citește și: Cum a fost „salvat” programul Rabla 2025: Buget tăiat de 3 ori, primă pentru electrice mai mică

Primele detalii „noua” Rabla 2025: Tichetele pentru benzină și hybrid, la fel. Problemă la electrice

Imediat ce va fi aprobat pachetul 2 de măsuri fiscale, care va cuprinde și programele AFM, va fi emis un ordin de ministru cu privire la valoarea modificată a voucherelor, urmând a fi finanțat programul Rabla 2025, a anunțat ministrul Mediului, Diana Buzoianu.

În luna aprilie, atunci când a fost anunțată inițial lansarea programului Rabla 2025, voucherul pentru o mașină pe benzină a fost de 10.000 lei (2.000 euro), pentru un hybrid - 12.000 lei (2.400 euro), pentru un hibrid plug-in de 17.500 lei (3.500 euro), iar pentru mașinile electrice de 37.000 lei (7.400 euro).

Întrebată la cât ar putea să scadă valoarea acestor vouchere, Diana Buzoianu a explicat că „suntem astăzi în discuții pentru aceste vouchere, pentru faptul că există o foarte mare inegalitate (n.r. în acest caz).

Înțelegem că oamenii care își cumpără, de exemplu, o mașină electrică dau o sumă mult mai mare pe mașina respectivă, dar, într-o situație bugetară complicată, cum este astăzi în România, pur și simplu nu mai există banii la buget pentru a acoperi 7000-8.000 euro dintr-o mașină care și ea valorează niște zeci de mii de euro.

Deci, noi o să mergem cu aceste vouchere în ideea mai degrabă de a ajunge acolo unde oamenii chiar au nevoie de ele, unde voucherele respective chiar fac o diferență”.

Citește și: Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54%

Astfel, la ora actuală, este clar că pentru o mașină pe benzină, rămâne valabil voucherul de 10.000 de lei, iar pentru una hybrid, voucherul de 12.000 de lei.

„Cele două vouchere de 10.000 de lei și de 12.000 de lei vor rămâne. Discuțiile sunt pentru voucherele mai ridicate.

În principal, va fi o diferență destul de mare pe zona de voucher pentru mașini electrice, pentru că acel voucher era destul de mare”, a afirmat Diana Buzoianu. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te