Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice continuă. Vânzările, -46% și în iunie

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 08.07.2024 - 16:17
Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice continuă. Vânzările, -46% și în iunie - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice continuă. Vânzările, -46% și în iunie - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice la 50% față de valoarea de anul trecut continuă. Vânzările au scăzut în martie cu 36%, în aprilie cu 18%, în mai cu 46% și în iunie, din nou, cu 46%.

SHARE

Vânzările de mașini electrice merg prost în întreaga Uniune Europeană, pe fondul reducerii sau eliminării bonusurilor. Dar, România e „campioană”. Piața autohtonă de automobile alimentate la priză s-a prăbușit în ultimele două luni cu cele mai mari procente din UE. 

Citește și: Piața auto din România a „bubuit” în iunie 2024. A ajuns la volumul din iunie 2005

Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice continuă. Vânzările, -46% și în iunie

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut, în România, cu 61,7%, în luna iunie a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, în timp ce maşinile "verzi" au consemnat o creştere de 27,4% şi o cotă de piaţă de 20,4%, însă la autoturismele 100% electrice au scăzut abrupt, cu 46%, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). 

Citește și: Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice cu 50%: Vânzările au scăzut cu 46% în mai

Potrivit sursei citate, după evoluţia importantă a lunilor anterioare, iunie 2024 vine cu o creştere de 63,2% a înmatriculărilor de autovehicule noi, comparativ cu luna similară din anul anterior, respectiv cu 38% faţă de luna mai 2024.

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 51.3% (în creştere cu 93,7%), urmat de Clasa C - cu o cotă de 28% (+52,3%) şi de Clasa B - cu o cotă de 14,9% (+48,3%).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iunie a acestui an, motorizările pe benzină, plus mild hybrid benzină, înregistrează o creştere de 71.2% faţă de perioada similară din 2023 şi ajung, astfel, la o pondere de 66,9%.

Pe segmentul autoturismelor echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acesta înregistrează o creştere de 88,4% şi o cotă de 12,7% din total.

Citește și: Sondaj îngrijorător: Aproape 50% din șoferii de mașini electrice vor înapoi la benzină ori diesel

Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin în a şase lună a anului 2024, o cotă de piaţă de 20,4%, care depăşeşte cu 7,7 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel.

De asemenea, autoturismele full electrice deţin o cotă de 4% din piaţă, în luna iunie a anului 2024, faţă de iunie 2023, când reprezentau 12%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid au ajuns la o cotă de piaţă de 2,8%, faţă de iunie anul trecut, când reprezentau 3.9%.

În luna iunie 2024, primele trei cele mai vândute autoturisme full electrice sunt: Dacia Spring - cu 242 unităţi şi o scădere de -66,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 (56 de unităţi, -33,3%) şi Hyundai Kona (50 de unităţi).

La autoturismele Plug-in, în clasamentul primelor trei modele vândute, în perioada analizată, conduce Toyota RAV4 - cu 64 de unităţi şi o creştere de 33,3%, apoi Ford Kuga (63 de unităţi, +10,5%) şi Mercedes Benz GLC (38 de unităţi, +40,7%).

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla - cu 532 de unităţi, în creştere cu 147% faţă de iunie 2023. Pe poziţiile următoare se clasează Toyota Yaris Cross - cu 332 de unităţi şi un plus de 78,5%, şi Toyota Rav4 (313 unităţi, +133%). 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te