„Mașina Anului 2022” în Europa este Kia EV6. Cine a câștigat titlul din 1964 până în prezent

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 01.03.2022 - 10:54
„Mașina Anului 2022” în Europa este Kia EV6. / Foto: Geneva International Motor Show, Facebook
„Mașina Anului 2022” în Europa este Kia EV6. / Foto: Geneva International Motor Show, Facebook

Pentru prima data în istorie, un model Kia a câștigat prestigiosul titlu „Mașina Anului în Europa”. Cei 61 de membri ai juriului COTY au desemnat Kia EV6 drept „Car of the Year 2022”.

SHARE

Din cauza pandemiei, pentru al treilea an consecutiv, Salonul Auto de la Geneva a fost anulat, iar organizatorii Car of The Year (COTY) au fost nevoiți să anunțe „Mașina Anului 2022” în cadrul unui eveniment virtual. Câștigătoarea prestigiosului premiu este modelul 100% electric Kia EV6.

„Este o surpriză frumoasă că modelul Kia EV6 a câștigat premiul. Era timpul ca brand-ul și grupul să fie recompensați. Au muncit din greu la această mașină. Ritmul progresului Kia este absolut impresionant”, a declarat Frank Janssen, președintele juriului „Car of the Year”.

Citește și: Mașina electrică, rentabilă după scumpirea energiei? Cât costă plinul: curent Vs benzină Vs motorină

Cele șapte finaliste COTY 2022 au fost Kia EV6, Renault Mégane E-Tech Electric, Hyundai Ioniq 5, Peugeot 308, Skoda Enyaq iV, Ford Mustang Mach-E și Cupra Born. Iar lupta a fost foarte strânsă.

Kia EV6 a câștigat titlul „Car of the Year 2022” cu 279 de puncte. Iar „podiumul” a fost completat, la o distanță de puncte extrem de mică, de Renault Mégane E-Tech Electric, cu 265 de puncte, și Hyundai Ioniq 5, fratele de platformă a lui EV6, cu 261 de puncte. 

Apoi, juriul COTY, format din 61 de jurnaliști auto din 23 de țări, a acordat 191 de puncte lui Peugeot 308. Au urmat Skoda Enyaq iV (185 puncte), Ford Mustang Mach-E (150 puncte) și Cupra Born (144 puncte). 

Citește și: EXCLUSIV Doi români și-au comandat THE 8 X JEFF KOONS, primul Art Car de stradă. Preț: 350.000 €

Trofeul „Car of the Year” are o istorie de aproape 60 de ani, primul concurs fiind organizat în 1964, și este organizat de șapte reviste de profil din Europa: Auto (Italia), Autocar (Marea Britanie), Autopista (Spania), Autovisie (Olanda), L'Automobile Magazine (Franța), Stern (Germania) și Vi Bilägare (Suedia).

Pentru a intra în cursă, mașinile trebuie să fie modele noi, lansate cu cel mult 12 luni înainte de concurs. Premiul nu se adresează doar automobilelor europene, dar pentru a fi nominalizat modelul trebuie să fie comercializat în cel puțin cinci țări europene, cu un target de peste 5.000 de unități.

„Car of the Year”, din 1964 până în prezent

- 1964: Rover 2000

- 1965: Austin 1800

- 1966: Renault 16

- 1967: Fiat 124

- 1968: NSU Ro

- 1969: Peugeot 504

- 1970: Fiat 128

- 1971: Citroën GS

- 1972: Fiat 127

- 1973: Audi 80

- 1974: Mercedes 450SE

- 1975: Citroën CX

- 1976: Simca 1307-1308

- 1977: Rover 3500

- 1978: Porsche 928

: 1979: Simca-Chrysler Horizon

- 1980: Lancia Delta

- 1981: Ford Escort Mk.III

- 1982: Renault 9

- 1983: Audi 100

- 1984: Fiat Uno

- 1985: Opel Kadett

- 1986: Ford Scorpio

- 1987: Opel Omega

- 1988: Peugeot 405

- 1989: Fiat Tipo

- 1990: Citroën XM

- 1991: Renault Clio

- 1992: Volkswagen Golf

- 1993: Nissan Micra

- 1994: Ford Mondeo

- 1995: Fiat Punto

- 1996: Fiat Bravo/Brava

- 1997: Renault Mégane Scénic

- 1998: Alfa Romeo 156

- 1999: Ford Focus

- 2000: Toyota Yaris

- 2001: Alfa Romeo 147

- 2002: Peugeot 307

- 2003: Renault Mégane

- 2004: Fiat Panda

- 2005: Toyota Prius

- 2006: Renault Clio

- 2007: Ford S-Max

- 2008: Fiat 500

- 2009: Opel Insignia

- 2010: Volkswagen Polo

- 2011: Nissan Leaf

- 2012: Chevrolet Volt/Opel Ampera

- 2013: Volkswagen Golf

- 2014: Peugeot 308

- 2015: Volkswagen Passat

- 2016: Opel Astra K

- 2017: Peugeot 3008

- 2018: Volvo XC40

- 2019: Jaguar I-Pace

- 2020: Peugeot 208

- 2021: Toyota Yaris

- 2022: Kia EV6

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te