În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină. 300 CP!

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 10.04.2025 - 15:19
În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină. 300 CP! - Foto: Kia
În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină. 300 CP! - Foto: Kia
În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină. 300 CP! - Foto: Kia
În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină. 300 CP! - Foto: Kia

În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină în 4 cilindri care poate dezvolta până la 300 de cai putere.

SHARE

Coreenii de la Kia par că vor să adopte strategia multi-energie de succes a BMW, ce presupune oferirea aceluiași model cu diferite tipuri de sisteme de propusie (termic, hybrid, plug-in hybrid, electric).

După ce și-au dezvoltat o gamă aproape completă de mașini electrice bine primite de public, în contextul actual al pieței care nu indică vreo explozie apropiată a vânzărilor de automobile pe baterii, cei de la Kia au dezvoltat un nou motor termic, turbo, pe benzină, de 2.500 centimetri cubi. 

Citește și: Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa

În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină. 300 CP!

Cu ocazia „Zilei investitorilor” 2025, Kia a dezvăluit și o inovație tehnică majoră. Un nou motor pe benzină turbo de 2,5 litri cu patru cilindri, conceput pentru a se adapta la o gamă largă de configurații, de la motoare convenționale cu ardere internă la modele hybrid și EREV-uri (vehicule electrice cu autonomie extinsă).

Botezat 2.5 T-GDI, acest motor turbo cu 4 cilindri de nouă generație promite o creștere semnificativă a puterii și a eficienței.

Comparativ cu unitatea actuală - care livrează până la 290 CP pe K5 GT și 281 CP pe Sorento - noul agregat poate ajunge până la 300 CP și chiar peste. De fapt, Kia vorbește despre o creștere de 12% a puterii și un cuplu de peste 420 Nm.

Citește și: Șeful Renault: Tranziția fortață la mașinile electrice, o „calamitate”. Costurile sunt enorme

De asemenea, Kia a anunțat o îmbunătățire cu 5% a eficienței termice și o îmbunătățire semnificativă a consumului de combustibil.

Noul motor Kia 2.5 T-GDI nu este destinat doar vehiculelor tradiționale cu motor cu combustie. Coreenii intenționează să îl integreze într-o nouă arhitectură hibridă, unde va lucra în tandem cu un motor electric prin intermediul unei legături coaxiale.

Acest sistem îmbunătățit promite o accelerație mai precisă și o tranziție mai lină între cele două motoare. Toate acestea în timp ce oferă o creștere de 4% a eficienței energetice globale. Cu alte cuvinte, performanțe mai bune cu un consum mai mic de combustibil.

Kia mizează, de asemenea, pe noul său motor 2.5 T-GDI pentru echiparea viitoarelor sale modele EREV. Acestea sunt modele electrice cu un generator termic care reîncarcă bateria, dar niciodată nu acționează direct roțile.

Citește și: Mașinile electrice, bani aruncați. Pierd 60% din preț în 5 ani. Dai 50.000€ pe Tesla, mai iei 20.000

Această tehnologie este similară cu cea de la Ramcharger, sistemul e-Power de la Nissan sau BMW i3 REx. Sau chiar Mazda MX-30 REV. Scopul acestei configurații este de a liniști șoferii care sunt reticenți în a trece la alimentarea 100% electrică, oferindu-le o soluție fără stres legată de autonomie.

Așadar, cu acest nou 2,5 turbo cu 4 cilindri, Kia își confirmă strategia de electrificare progresivă. În același timp, își consolidează gama de vehicule cu combustie și hibride. Modular, puternic și mai eficient, acest bloc promite să fie un pilon tehnic pentru anii următori. În special, acesta este capabil să alimenteze SUV-uri dinamice, pick-up-uri și vehicule electrice cu autonomie extinsă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te