„Revoluția“ electrică a fost și este cumpărată la un preț mare. De la industrie cu investiții enorme, de la state cu subvenții și de la clienți cu prețuri mari.
Criza electrificării mașinilor se acutizează în Europa, pe măsură ce interesul clienților pentru mașinile 100% electrice, mult prea scumpe, e pe un trend descendent. Italia și Cehia, țări cu industrii auto puternice, contestă amenzile uriașe stabilite prin Green Deal din 2025.
Legiuitorii europeni au semnat certificatul de deces al mașinilor pe benzină și motorină. Din 2035, în UE vor putea fi vândute doar mașini și utilitare ușoare noi cu zero emisii, adică electrice. Industria și unii politicieni atenționează că există risc crescut de „efect Havana”.
Vântul puternic din zona Mării Negre ne poate scoate din criza energetică, dar băltim de ani de zile pe această mină de aur.
Germania, „motorul Europei”, respinge planul UE privind interzicerea vânzării de automobile noi cu motoare termice, pe benzină sau motorină, din 2035.