Pandemia a lovit puternic Dacia și Renault. Marca românească -29,2%, Groupe Renault -21,3%

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 12.01.2021 - 15:55
Foto: wallpapercave.com

În contextul pandemiei de COVID-19, piața auto globală a scăzut cu 14,2% în 2020 și, bineînțeles, unii producători au fost mai afectați decât alții.

SHARE

Dacă pentru Bentley 2020 a fost cel mai bun an din istoria sa de 101 ani, de exemplu, vânzările la nivel mondial ale Groupe Renault au totalizat 2.949.849 vehicule, în scădere cu 21,3% față de 2019. Iar în Europa cifrele au arătat și mai rău: -25,8%, în timp ce scăderea medie a pieței europene a fost de 23,6%.

Totuși, Groupe Renault are și cu ce se mândri în 2020. Pe piața electrică europeană, marca Renault și-a dublat vânzările și și-a confirmat leadership-ul cu 115.888 de vehicule electrice vândute. ZOE este cea mai bine vândută mașină electrică cu o creștere de 114%, la 100.657 de unități.

Dacia, cea mai afectată marcă de sub umbrela Renault

Cu o prăbușire a vânzărilor cu 29,2% la nivel global, până la 520.765 unități, și cu 31,7% în Europa, până la 385.674 unități, Dacia a fost cea mai afectată marcă de sub umbrela Renault, dacă nu punem la socoteală brandul mai exclusivist Alpine (-68,4%, la nivel global).

Sandero a rămas, pentru al patrulea an consecutiv, cel mai bine vândut model Dacia pe piața de retail. Iar, în premieră, Dacia Sandero a intrat în „Top 10 mașini preferate de europeni” în 2020, pe locul 7, iar în două țări a ocupat locul 1, România și, suprinzător, Spania. Și, atenție, vorbim despre „vechiul” model. Noile modele Logan și Sandero au ajuns în showroom-urile din Europa la sfârșitul anului trecut.

În România, Dacia a înmatriculat în cursul anului 2020 un număr de 47.380 de vehicule, inclusiv cele 5.024 modele Dacia livrate în 2020 pentru flota Ministerului Afacerilor Interne (Poliția + Jandarmeria).

Datorită măsurilor luate la timp, printre care și utilizarea amplă a platformei dedicate de E-Commerce, Dacia a reușit să atenueze parțial impactul negativ al crizei pandemice. Ca rezultat, cota de piață a mărcii a urcat la finele anului 2020 la 32,4%, față de 30% la sfârșitul anului precedent.

Pentru al zecelea an consecutiv, podiumul celor mai vândute autoturisme din România a fost ocupat și în 2020 de trio-ul Logan, Duster, Sandero, fiecare dintre acestea înregistrând și o creștere a cotei lor în segmentul de piață respectiv.

Astfel, Logan a rămas cel mai popular model de pe piața autohtonă, cu 18.627 unități comercializate. Lansată în urmă cu doar un an, versiunea Stepway a reprezentat aproape un sfert din totalul înmatriculărilor Logan.

Duster a reușit performanța de a depăși volumele de înmatriculări din anul precedent (12.161 unități în 2020, față de 11.736 unități în 2019), consolidându-și poziția de lider autoritar al segmentului SUV din România.

În mod similar, Sandero (9.420 de unități înmatriculate) a înregistrat o creștere de peste 1% a cotei sale în segmentul B-Hatch. Peste 90% din vânzările modelului Sandero au fost reprezentate de versiunea Stepway.

Groupe Renault, performanță remarcabilă pe piața mașinilor electrice

În contextul pandemiei COVID-19, vânzările globale ale Groupe Renault au scăzut cu 21,3%, până la 2.949.849 de unități, pe o piață în scădere cu 14,2%. Această scădere a fost cauzată în principal de expunerea ridicată a Grupului în țări aflate sub carantină, care și-au suspendat activitățile comerciale în al doilea trimestru și au înregistrat o încetinire a acestora în al patrulea trimestru (în special Franța). În plus, Grupul a urmărit o politică de vânzări axată pe profitabilitate și nu pe volumele de vânzări.

În Europa, vânzările Grupului au totalizat 1.443.917 unități, în scădere cu 25,8% pe o piață în scădere cu 23,6%. Marca Renault și-a mărit ușor cota de piață la 7,7%, cu 0,1 puncte, grație reînnoirii cu succes a modelelor sale din segmentul B (Clio, Captur și ZOE) și lansării cu succes a gamei E-TECH.

"Pandemia a avut un impact puternic asupra activității noastre de vânzări în prima jumătate a anului. Grupul a reușit să facă față acestei situații datorită mobilizării tuturor angajaților săi. A doua jumătate a anului a avut o capacitate de recuperare mai mare și o performanță bună pe piețele electrice și hibride. Începem anul 2021 cu un nivel mai ridicat de comenzi decât în 2019, un nivel mai scăzut al stocului și o poziționare superioară a prețurilor pe întreaga gamă", a declarat Denis le Vot, Senior Vice President Sales Groupe Renault.

În Europa, Clio a fost cel mai bine vândut vehicul din categoria sa, cu 227.079 de unități, și marca Renault și-a confirmat poziția de lider pe piața de mașini electrice, cu 115.888 de vehicule vândute, o creștere de 101,4% față de 2019. ZOE a fost cea mai vândută mașină electrică în 2020 în Europa, ajungând la 100.657 de unități, în creștere cu 114%. Iar în segmentul utilitarelor electrice, Kangoo Z.E. a deținut prima poziție.

Renault Twingo Electric și Dacia Spring vor spori oferta de vehicule electrice a Grupului în 2021.

În plus față de gama electrică (BEV), Renault a inclus din vară o ofertă  E-TECH Hybrid și e-TECH Plug-In Hybrid pe cele mai bine vândute modele ale sale (Clio, Captur și Megane). Marca își ocupă astfel locul pe piața vehiculelor hibride și hibride reîncărcabile cu peste 30.000 de vânzări în Europa, reprezentând 25% din volumul comenzilor pentru aceste modele.

În prima jumătate a anului 2021, gama E-TECH va fi extinsă odată cu sosirea modelelor Renault Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid și Megane Sedan E-TECH Plug-In Hybrid.

În Rusia, a doua cea mai mare țară a Grupului în ceea ce privește volumul vânzărilor, Groupe Renault a fost lider de piață în 2020, cu o cotă de 30,1%, în creștere cu 1,2 puncte. Vânzările au scăzut cu 5,5% pe o piață în scădere cu 9,2%.

LADA și-a confirmat poziția de lider al pieței rusești cu o cotă de piață de 21,5%. Iar LADA Granta și LADA Vesta au rămas cele mai vândute două modele din Rusia.

În India, vânzările Grupului au scăzut cu 9,4%, pe o piață în scădere cu 18,8%. Renault a atins astfel o cotă de piață de 2,8% (+0,3 puncte) datorită succesului modelului Triber. În prima jumătate a anului 2021, gama Renault (Kwid, Duster, Triber) va fi extinsă odată cu sosirea noului model SUV, Kiger.

În Turcia, Grupul rămâne lider pe o piață aflată într-o puternică revenire. Iar în Corea de Sud, Renault Samsung Motors a înregistrat o creștere a vânzărilor de 14.2% pe o piață care a urcat cu 5.5%, datorită succesului noului XM3 lansat în martie 2020.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te