În ciuda crizei COVID, pentru Bentley, 2020 a fost cel mai bun an din istoria sa de peste un secol

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.01.2021 - 12:47
Foto: Bentley
Foto: Bentley

Piața auto a scăzut, în general, cu procente văzute doar după cel de-al doilea Război Mondial din cauza COVID, dar nu toți producătorii au fost afectați. Bentley, de exemplu, a vândut mai mult ca oricând în istoria sa de 101 ani.

SHARE

Bentley Motors a anunțat vânzări totale de 11.206 de exemplare în 2020, ceea ce se traduce printr-o creștere cu 2% față de 2019. Sigur, prognoza de vânzări pre-COVID era mult mai mare, dar și așa rezultatul a reprezentat cea mai mare performanță de vânzări din oricare dintre cei 101 ani ai mărcii.

Producția Bentley a fost oprită timp de șapte săptămâni, începând din martie, și a continuat la o capacitate de 50% pentru alte nouă săptămâni după aceea, odată cu introducerea măsurilor de distanțare socială. O reproiectare completă a centrului de producție a permis Bentley să satisfacă această cerere globală, menținând protocoalele de distanțare socială până în prezent.

„Chiar dacă am anticipat vânzări mai mari înainte de apariția pandemiei, dacă luăm în considerare nivelul restricțiilor din întreaga lume pentru cea mai mare parte a anului, obținerea unei performanțe record a vânzărilor este o dovadă puternică a potențialului nostru.

Pe măsură ce ne uităm la anul următor, rămânem optimiști cu prudență, pentru că circumstanțele sunt nesigure. Un lucru cert este angajamentul nostru față de progres, al cărui prim pas este lansarea Bentayga Hybrid. Acesta este unul dintre cele nouă modele noi pe care le vom lansa anul acesta, pe măsură ce ne urmăm calea noastră strategică Beyond100 și în călătoria noastră accelerată spre a deveni un producător de automobile complet electrificat până în 2030”, a declarat Adrian Hallmark, președinte și CEO al Bentley Motors.

Cheia succesului a fost introducerea unui număr de noi modele interesante, combinată cu o disponibilitate globală mai mare a altor modele foarte apreciate. De menționat este noul Flying Spur, care a fost lansat la nivel internațional și s-a bucurat de o primire fenomenală din partea clienților.

SUV-ul de lux Bentayga, vectorul vânzărilor

Bentley Continental GT (24%) și GT Convertible (15%) au reprezentat împreună 39% din vânzările totale, terminând anul drept linia de modele cu cele mai mari vânzări pentru Bentley. Cu toate acestea, în pofida epuizării modelului de generație anterioară și a întârzierilor la intrarea pe piață a noului Bentayga pe fondul pandemiei COVID-19, SUV-ul mărcii a fost în continuare cel mai vândut model Bentley, reprezentând 37% din vânzările totale.

China, cea mai importantă creștere: +48%

Regiunea Americii a livrat 3.035 de mașini, în creștere cu 4% față de rezultatul aferent anului 2019, 2.913 unități. Plasând regiunea drept piața numărul unu a Bentley, această performanță puternică a fost stimulată de introducerea Flying Spur și de un an complet de vânzări ale Grand Tourer-ului de lux Continental GT și ale GT Convertible.

Cea mai mare creștere pentru Bentley a provenit din China, care a înregistrat un avans al vânzărilor de 48%, cu 2.880 de mașini, față de 1.940, întrucât piața tradițională a berlinelor a salutat introducerea noului Flying Spur, vânzările Bentayga rămânând puternice.

Europa a închis anul cu livrarea a 2.193 de mașini, față de o cifră de 2.670 în 2019, o scădere de 18%, regiunea fiind afectată de întârzierile la intrarea pe piață a noului Bentayga.

Piața locală a Bentley din Marea Britanie și-a continuat performanța constantă, înregistrând vânzări de 1.160 de mașini. Aceasta a reprezentat o scădere de 22% față de anul precedent.

Bentley a livrat 735 de mașini în Orientul Mijlociu în 2020, față de un total de 852 în anul precedent.

În cele din urmă, regiunea Asia Pacific a înregistrat o creștere de șase procente, livrând 1.203 de mașini, față de 1.139 vândute în 2019.

 


 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te