Pe 18 martie, administratorul rețelei de cale ferată din România a scos la licitație un contract în valoare de 3,6 milioane de lei, pentru expertiză și DALI (Documentația pentru Avizarea Lucrărilor).
Întârzie licitaţia pentru calea ferată de pe Podul Giurgiu - Ruse
Acestea erau necesare pentru repararea liniei de tren de pe jumătatea de pod pe care o administrează România.
Liniile de cale ferată de pe pod sunt atât de deteriorate, încât zilnic, în anul 2021, puteau trece numai două trenuri, conform Club Feroviar.
Termenul pentru depunerea ofertelor era fixat pentru data de 24 aprilie.Însă CFR Infrastructură nu a mai așteptat depunerea ofertelor și a anulat licitația, invocând ,,încălcări ale prevederilor legale care afectează procedura de atribuire respectiv pe parcursul procedurii de atribuire s-au constatat erori si omisiuni/entitatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca aceastea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2).”, conform Jurnal Giurgiuvean.
Pentru lucrările la calea ferată de pe Podul inaugurat în 1954 a fost scos la licitație un contract de 3,6 milioane de lei pentru expertiza podului administrat împreună cu partea bulgară.
Expertiza va dura 9 luni și se referă la cele 19 deschideri (jumătatea românească a podului).
Al doilea pod transfrontalier este cel de la Calafat – Vidin, construit și inaugurat de Bulgaria în 2013.Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse este un pod mixt, rutier și feroviar, iar pe această rută circulă trenurile spre Bulgaria, Grecia și Turcia, CFR Călători având în sezonul estival grupe speciale spre Sofia, Salonic și Istanbul.
Tronsonul București – Giurgiu este singurul segment neelectrificat de pe traseul celebrului tren Orient Expres, iar între București și Giurgiu se așteaptă reluarea circulației feroviare în septembrie după finalizarea lucrărilor la noul pod peste Argeș, de la Grădiștea.
Proiectat de V. Andreev și deschis la data de 20 iunie 1954, podul are 2,8 kilometri lungime și este unul dintre cele două poduri peste Dunăre, alături de Podul Calafat-Vidin, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria, restul traficului fiind preluat de bacuri. Construcția a durat doi ani și jumătate și a beneficiat de sprijinul URSS la acea vreme.