Inaugurări pe Autostrada Moldovei, după 2025. Autostrada Unirii, după 2027. Promise de PSD în 2013

DE Alex Darvari | Actualizat: 07.05.2021 - 00:03

Ministrul Transporturilor a conturat un orizont de timp pentru autostrăzile care vor lega Bucureștiul și Ardealul de Moldova. Concluzia: așteptarea va fi lungă și foarte lungă.

SHARE

Ministrul Cătălin Drulă a anunțat detalii despre Autostrada 7

Citește și: FOTO&VIDEO Lotul de 37 de km din Autostrada Sibiu – Pitești ce costă un miliard €. Finalizat, 2026

„A7: Am aprobat în ședința de guvern indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Ploiești - Buzău. 63 de km. 6 noduri rutiere. 160 de hectare de perdele forestiere. 42 de poduri și pasaje. 4 spații de servicii generoase cu infrastructura pentru vehicule electrice.

Până la sfârșitul lunii, scoatem la licitație execuția lucrărilor.

Citește și: Înființarea unei forțe militare de reacție rapidă a UE, propunere a 14 state din blocul comunitar

Vor urma secțiunile Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani, la câteva luni distanță”.

Chiar dacă nu a dat un orizont de timp, în medie din momentul scoaterii la licitație și până la alegerea definitivă a unui constructor durează un an: licitația și contestațiile.

Foarte probabil, autostrada Ploiești – Buzău va fi împărțită în două loturi de câte 30 de kilometri fiecare pentru urgentarea lucrărilor. Am putea avea un câștigător pentru construcții în vara anului 2022, iar lucrările să fie terminate în anul 2025.

Potrivit documentelor CNAIR, studiul de fezabilitate a fost încredințat companiei Consitrans pentru suma de 12 milioane de lei. Proiectarea ar fi început în 2018 și ar fi fost plătită 52% din suma prevăzută. Nu există informații despre gradul finalizare a studiului de fezabilitate. Autostrada ar urma să coste 1,1 miliarde de lei.

Citește și: FOTO&VIDEO Traseul complet al Autostrăzii Sibiu – Pitești de pe Valea Oltului. Finalizat, în 2025

Autostrada A7 sau Autostrada Moldovei începe la Buzău, merge spre Focșani și Bacău, apoi urcă în zona Roman–Pașcani unde urmează să aibă un nod de legătură cu Autostrada Târgu Mureș - Iași - Ungheni. Ajunge la Suceava și apoi spre granița cu Ucraina.

Inaugurări pe Autostrada Moldovei, după 2025. Autostrada Unirii, după 2027.

„A8: Tg. Neamț-Iași-Ungheni. Vineri încep activitățile de proiectare (SF+PT). Peste 2 ani vom avea un proiect matur, care poate fi scos direct la licitație pentru execuția lucrărilor, așa cum avem astăzi pentru A7. Drumul pentru A8 e ireversibil”.

Aici lucrurile sunt și mai îndepărtate.

Citește și: FOTO&VIDEO Autostrada Sibiu – Boița, în filmări comparative, la 50 zile distanță. Deschidere 2022

Potrivit CNAIR, tot Consitrans ar pregăti studiu de fezabilitate într-un proiect de 58 milioane de lei. Proiectarea autostrăzii de 100 de kilometri a început în 2021 arată documentele.

Dacă autostrada va fi împărțită în 4 tronsoane, dată fiind dificultatea sporită a traseului, lucrările vor dura 3-4 ani. La care se adaugă minim un an organizarea licitației plus cei doi ani de proiectare care au început în 2021. Putem spera la primele inaugurări în anul 2027.

Autostrada Târgu Mureș-Iași (A8) este denumită și Autostrada Unirii sau Autostrada Est-Vest. Va fi construită pe traseul Ungheni - Iași - Târgu Frumos - Pașcani - Târgu Neamț - Poiana Largului - Ditrău - Târgu Mureș.

Promise de PSD din 2013

În cei 7 ani de guvernare, PSD nu a reușit să miște cele două proiecte de autostradă.

În programul de guvernare al lui Victor Ponta s-a scris: „Demararea lucrărilor la Autostrada vest - est Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni”. Dar și „ realizarea Coridorului IX paneuropean - Autostrada Bucureşti – Ploieşti – Focşani – Bacău – Paşcani”

  

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.