FOTO Alunecarea de teren care poate paraliza România în două. Sâmbăta și duminica nu se lucrează

DE Alex Darvari | Actualizat: 18.10.2022 - 22:38
Lucrări pe Valea Oltului - FOTO: Turnulsfatului

În timp ce autostrada Sibiu-Pitești va fi gata abia către 2030, Compania Națională a Infrastructurii Rutiere peticește singurul drum care trece munții și face legătura între Ardeal și sudul României: Valea Oltului.

SHARE

La intrarea pe Valea Oltului dinspre Sibiu, în apropierea localității Boița se fac lucrări complexe la drumul cu o singură bandă pe sens. Drumul este foarte îngust fiind străjuit de munte și de albia râului Olt. În acest moment, pe o mare parte din drum nu există niciun fel de parapet pe partea cu râul Olt, orice neatenție putându-l costa pe șofer viața. În imaginea de mai sus se văd blocuri de piatră ridicate după ce în Defileul Jiului a avut loc o alunecare de teren soldată cu un mort.

Lucrările au impus tăierea drumului aproape până la linia de unde începe banda de circulație (foto jos). Panta este extrem de abruptă așa cum se vede în poze.

Se circulă pe un singur fir, traficul fiind dirijat de un semafor. Timpii de așteptare vaiază dar pot ajunge la o oră.

Citește și: Cum și-a sporit Bill Gates averea de miliarde cu 50.000.000$ aduși din România. Povestea vieții

CNAIR a anunțat că lucrarea care are ca obiectiv consolidarea drumului și pregătirea pentru conexiunea cu tronsonul 1 al Autostrăzii Sibiu - Pitești nu va fi gata până la iarnă. În acest moment, lipsește doar ca o porțiune de jumătate de metru de carosabil să plece la vale pentru ca șoseaua să devină impracticabilă.

Citește și: VIDEO 85 de pasageri dintr-un avion și-au văzut moartea cu ochii după ce cabina s-a umplut de fum

Se circulă pe un singur fir.

Marea problemă o constituie faptul că deși este o arteră vitală, probabil cea mai tranzitată de către camioane, nu se lucrează nici sâmbăta nici duminica pentru urgentarea lucrărilor. 

„Traficul se desfășoară alternativ la Boița, în celălalt capăt al Văii Oltului. Aici se formează zilnic coloane de mașini, uneori lungi de câțiva kilometri. În anumite momente ale săptămânii timpii de așteptare pentru a trece de zona cu lucrări depășesc două ore. La Boița lucrările sunt estimate a dura până la iarnă”, scria presa locală.

Un calcul simplu arată că dacă s-ar fi lucrat și în weekend, lucrările care sunt preconizate să dureze 6 luni, ar fi putut fi terminate cu o lună și jumătate mai devreme.

Ce lucrări a făcut CNAIR zilele trecute

Lucrări de consolidare a sectorului #DN7 din apropierea localității Boița executate astăzi, 14 octombrie:
Cofrare turnare elevație;
Cofrare turnare radier;
Demolare parapet zidărie;
Turnare beton egalizare;
Săpătură fundație;
Demolare parapet metalic;
Așternere geotextil;
Umplutură balast strat drenant și strat formă.
Termenul contractual pentru finalizarea lucrării este luna decembrie a acestui an
În zona de desfășurare a șantierului, pe sectoare de 200 – 300 de metri, circulația se desfășoară alternativ, pe un singur fir, dirijată pe timp de zi cu piloți de circulație și cu semnalizare provizorie, iar pe timp de noapte cu semafoare.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, însă finalizarea acestui proiect este vitală pentru asigurarea circulației în condiții de siguranță pe conexiunea #DN7 cu secțiunea 1 a viitoarei autostrăzi Sibiu – Pitești.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te