Exporturile au scăzut la 1,3 milioane pe zi în martie, după invazia Ucrainei. Date similare de la Kpler, un alt furnizor de date despre mărfuri, au arătat că fluxurile au crescut la 1,3 milioane pe zi în aprilie, de la 1 milion la mijlocul lunii martie.
Citește și: NYT: Schroeder crede că Putin vrea să pună capăt războiului, dar nu e așa de simplu
Petrolul din porturile rusești este din ce în ce mai mult transportat cu destinația necunoscută. Până acum, în aprilie, peste 11,1 milioane de barili au fost încărcați în tancuri petroliere fără o rută planificată, mai mult decât către orice țară, potrivit TankerTrackers.com. Aceasta lucru un se întâmpla aproape deloc înainte de invazie.
Utilizarea etichetei de destinație necunoscută este un semn că petrolul este dus pe nave mai mari pe mare și descărcat, au spus analiștii și comercianții. Țițeiul rusesc este apoi amestecat cu încărcătura navei, estompând locul de unde a venit. Aceasta este o practică veche care a permis exporturile din țări sancționate precum Iran și Venezuela, arată mistalk.com.