CNAIR a semnat finanțarea pentru drumurile orbitale ale Capitalei. Trebuiau să fie gata în 2023

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 10.11.2023 - 17:49
CNAIR a semnat finanțarea pentru drumurile orbitale ale Capitalei. Trebuiau să fie gata în 2023 - Foto: PXHere
CNAIR a semnat finanțarea pentru drumurile orbitale ale Capitalei. Trebuiau să fie gata în 2023 - Foto: PXHere
CNAIR a semnat finanțarea pentru drumurile orbitale ale Capitalei. Trebuiau să fie gata în 2023 - Foto: Facebook
CNAIR a semnat finanțarea pentru drumurile orbitale ale Capitalei. Trebuiau să fie gata în 2023 - Foto: Facebook

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că a semnat contractul de finanțare pentru „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului București”. Implementarea proiectului trebuia să fie gata pe 31 decembrie 2023.

SHARE

CNAIR „în calitate de Beneficiar, a semnat în data de  29.11.2018, Contractul de Finanțare nr. 23 pentru Proiectul  „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului București”, finanțat prin  Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Axa Prioritară AP 1. Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul, Obiectiv specific OS 1.1 Creșterea mobilității pe reteaua rutieră TEN-T centrală”, se arată într-un comunicat al companiei. 

Conform Actului Aditional nr. 5/17.08.2023, valoarea totala a proiectului este de 7.597.780.021,21 lei, valoarea cofinanțării asigurate de UE este de 44.384.579.297,81 lei și valoarea finanțării naționale este de 773.749.287,80 lei.

Același comunicat previzează încă că „Perioada de implementare a proiectului este de 120 luni, respectiv între data 01.01.2014 si 31.12.2023 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”. 

Citește și: FOTO În București, „șmecheria” în trafic n-are vârstă: Mercedes pe contrasens, la Romană, în 1943

Ce prevede proiectul „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului București”

„Scopul și obiectivele generale ale proiectului Obiectivul general al acestui proiect este de a finaliza rețeaua de drumuri orbitale București pentru a asigura interconectivitatea adecvată între 3autostrăzi existente și drumurile naționale cu statut de drumuri europene, autostrăzi și drumuri europene pentru care km 0 este definit în Bucureşti.

Obiectivele principale ale proiectului (construirea a 51.195 km de secțiune de autostradă 2x2 nouă (sector sud A0 București-centura ocolitoare la profil de autostradă); modernizarea a 20.219 km de drum național pe sectoarele A1-DN7 și DN2-A2, parte a centurii existente a Bucureștiului (din care 8,695 km pentru sectorul A1-DN7 și 11,524 km pentru sectorul DN2-A2); construirea a 4 Pasaje (Domnești, Mogoșoaia, Oltenița și Berceni); lărgirea la 4 benzi a 14.525 km din centura existentă a Bucureștiului între A1-DN5) sunt în conformitate cu LIOP 2014-2020, Axa Prioritară AP 1. Îmbunatățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul, Obiectiv tematic 7, Obiectivul specific 1.1-Creșterea mobilității pe rețeaua de drumuri TEN-T-centrală.

Rezultate preconizate (proiect):

1. Construcția a 51.195 km de secțiune de autostradă 2x2 nouă (sector sud A0 București-centura ocolitoare la profil de autostradă),42 poduri și pasaje, 5 puncte de interconexiune, 4 parcări pe termen scurt, 1 zonă de servicii, 1 centru de întreținere și coordonare și 1 punct de sprijin și întreținere;

2. Modernizarea a 20,219 km de drum național pe sectoarele A1-DN7 și DN2-A2, parte a centurii existente a Bucureștiului (din care 8,695 km pentru sectorul A1-DN7 și 11,524 km pentru sectorul DN2-A2), împreună cu sectorul A1-DN7: 2 poduri reabilitate, 1 pasaj reabilitat, 3 poduri noi, 2 pasaje noi, 11 intersecții, 1 parcare; sectorul DN2-A2: 2 pasaje reabilitate, 3 pasaje noi, 4 intersecții, 1 parcare, 1 punct de întoarcere cu sens giratoriu; - Punctul de întoarcere pe centura București în zona autostrăzii A1: 1 punct de întoarcere, 1 parcare.

3. Construirea a 4 Pasaje (Pasajele Domnești, Pasajele Mogoșoaia, Oltenița și Berceni)

4. Lărgirea la 4 benzi a 14.525 km din centura existentă a Bucureștiului  între sectorul A1-DN5, care include: 3 pasaje noi, 1 parcare reabilitată, 3 parcări noi și 5 intersecții.

5. Reducerea timpului de călătorie pe rețeaua rutieră TEN-T de la 92,5 minute (valoare la începutul perioadei de implementare) până la 60,9 minute pentru ruta A3-DN6  și de la 98,6 minute (valoare la începutul perioadei de punere în aplicare) la 55,5 minute pentru ruta A2-A1.

Componenta 1 : Autostrada de Centura Bucuresti Sud de la km 0+000-km 100+900.

Lot 1 - Sectorul 1 de la km 52+070-km 52+770 aferent Centurii de Nord; - Sectorul 2 de la km 52+770-km 69+000 aferent Centurii de Sud.

Lot 2 - Km 69+000-km 85+300.

Lot 3: - Sectorul 1 de la Km 85+300- km 100+765 aferent centurii de Sud; - Sectorul 2 de la km 0+000-km 2+500 aferent Centurii de Nord.

Componenta 2- Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 - DN7 si DN2 - A2

Lot 1 -  Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 - DN7;

Lot 2 -  Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre DN2 - A2

Componenta 3- Pasaj Domnesti

Componenta 4-Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre A2 km 23+600 si A1 km 55+520”

Lot 1: Amenajare nod rutier CB DN4 (Oltenita) km 29+500 - km 33+190

Lot 2: Amenajare nod rutier CB DJ401 (Berceni) km 33+190 - km 35+600

Componenta 5- Pasaj Mogosoia

Componenta 6- Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 - DN5

Lot 1:  Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre A1 (km 55+520) si km 54+700 inclusiv parcarea de lunga durata de la km 54+765

Lot 2: Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucuresti Sud intre 54+700 si DN5 (km 40+000)”, potrivit CNAIR. 

În ce stadiu se află noile drumuri radiale din București

Drumuri aflate în stadiul de proiectare:

- Drum Radial 1 - Vest Expres (Domnești/Ciorogârla - A0 - DNCB - Bd. Timișoara)

- Drum Radial 9 - Sud Expres (Berceni/Vidra - A0 - DNCB - Bd. Metalurgiei)

- Drum Radial 4 - Nord Expres (Bulevardul Poligrafiei - Șoseaua Sisești - DNCB - A0 Mogoșoaia - DJ Buftea-Corbeanca)

Drumuri pentru care se pregătește documentația în vederea lansării procedurii de achiziție pentru proiectare:

- Drum Radial 3 - Giulești Expres (Calea Giuleşti - oraș Chitila - Săbăreni)

- Drum Radial 5 - Pipera Expres (Tunari - Otopeni - DNCB)

- Drum Radial 6+7 - Afumați Est Expres (Voluntari - Dobroesti - Pantelimon - Găneasa - Afumați)

- Drum Radial 8 - Splai Expres (Splaiul Unirii - DNCB - A0) Nod Rutier Ștefăneștii de Jos

Drumuri aflate în licitație:

- Drum Radial 10 - Măgurele Expres (A0 - oraș Măgurele - Parc Industrial Măgurele - DNCB - Prelungirea Ferentari)

- Drum Radial 2 - Autostrada A1

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te